Sci-Tech 22 Mai 2020 14:20

Această imagine spectaculoasă a unei spirale cosmice care se răsucește în jurul unei găuri negre ar putea fi prima dovadă directă a nașterii unei planete.

Astronomii au publicat o imagine a unei structuri în spirală în apropiere de centrul unei stelei. Aceștia cred că ar putea fi o nouă lume aflată în procesul de formare. Oamenii de știință au folosit Telescopul Foarte Mare (VLT ) de la Observatorul European de Sud, din Chile pentru a obține această imagine.

"Până acum au fost identificate mii de exoplanete, dar se cunosc foarte puține lucruri despre formarea lor," a spus conducătorul studiului, Anthony Boccaletti, astronom la Observatorul din Paris, citat de NBC.

"Trebuie să observăm cu atenție sistemele foarte tinere pentru a surprinde cu adevărat momentul în care planetele se formează”, a mai adăugat acesta.

Cum se naște o planetă

Oamenii de știință cred că planetele se formează din discuri masive de gaz acumulat în jurul stelelor. Pe măsură ce particulele de gaz de ciocnesc, materia începe să apară, așa cum un bulgăre de zăpadă crește pe măsură ce îl rostogolești. După miliarde de ani, bucata de materie devine suficient de mare încât forța gravitației să o poată modela într-o planetă.

Imaginea surprinsă de astronomi înfățișează un disc dens de praf și gaz observat în jurul unei stele tinere numite AB Aurigae, aflată la aproape 520 de ani lumină depărtare de Terra.

În timp ce noua planetă se rotește în jurul stelei AB Aurigae, gazul și praful iau forma unei spirale. Regiunea luminoasă de culoare galbenă din centrul spiralei este vârtejul.

Ultima actualizare: 22 Mai 2020 - 02 : 05