LifeStar 4 Iulie 2017 18:00
Duminica, 2 iulie 2017, la cinema Elvire Popesco din cadrul Institutului Francez din Bucuresti, Juriul BIFF 2017 a anuntat castigatorii editiei. Marele premiu al Festivalului a fost acordat regizorului rus Kantemir Balagov pentru filmul Closeness (Rusia, 2017). Filmul a fost premiat in acest an si la Cannes Film Festival, fiind distins cu premiul FIPRESCI la categoria Un Certain Regard.

Festivitatea a inclus 5 categorii de premii: premiul juriului de critica, premiul pentru scenariu oferit de Dacin Sara, premiul pentru regie oferit de Institutul Cultural Roman, premiul pentru scurtmetraj romanesc si marele premiu al juriului pentru cel mai bun film, premiu oferit de asemenea de ICR. Premiul pentru scurtmetraj romanesc s-a acordat in premiera in cadrul Festivalului, ca o declaratie de recunoastere si sustinere a cinematografiei romanesti.

Categoriile de premii acordate si laureatii fiecareia includ nume precum:

  • Premiul juriului de critici – Gabriel and the Mountain (Brazilia/Franta 2017) in regia lui Fellipe Barbosa, premiat si la Cannes anul acesta cu premiul France 4 Visionary Award & Gan Foundation Support for Distribution. Premiul a fost oferit de membrii juriului de critici: Giulia Dobre – antropolog vizual la Radio Romania, si Ionut Mares – jurnalist si critic de film si totodata selectionerul competitiei Festivalului de Film European Ceau, Cinema! de la Timisoara si al competitiilor de scurtmetraje ale Festivalului International de Film Independent ANONIMUL de la Sfantu Gheorghe. In lipsa regizorului, premiul a fost preluat de Sylvain Auzou, selectionerul Festivalului.
  • Premiul pentru scenariu, oferit de Dacin Sara – Closeness (Rusia, 2017), regizat de Kantemir Balagov dupa un scenariu de Kantemir Balagov si Anton Yarush; filmul a fost recent premiat la Festivalul International de Film de la Cannes cu distinctia FIPRESCI Prize, in cadrul selectiei Un Certain Regard. Premiul a fost prezentat de doamna Irina Margareta Nistor, membru al Juriului, si de Carla Vulpiani, de asemenea membra a Juriului, si primit in numele scenaristului de doamna Ruxandra Cernat din partea Centrului cultural rus.
  • Premiul pentru regie, oferit de Institutul Cultural Roman - Wulu (Franta/Senegal 2017), regizat de Daouda Coulibaly, regizor distins la Dubai International Film Festival 2011 - Muhr Asia Africa cu premiul special al juriului. Motivatia premierii a fost oferita de Brontis Jodorowsky, actor chilian, director de teatru la Paris si membru al Juriului, iar premiul a fost prezentat de doamna Viorela Radoi, Director Executiv al Asociatiei ROMSLOT – Asociatia organizatorilor de sloturi din Romania. Daouda Coulibaly a transmis spectatorilor si juriului multumiri pentru apreciere si pentru premiu prin intermediul unui mesaj video. In lipsa regizorului, premiul a fost preluat de Sylvain Auzou, selectionerul Festivalului.
  • Premiul pentru cel mai bun scurtmetraj romanesc – Chers Amis, in regia lui Valeriu Andriuta. Premiul a fost prezentat de Dr. Ionut Leahu, Director General Doctor Leahu Dental Clinics, si de Dan Draghicescu, Directorul Creativ al BIFF 2017 si producator de film la Chainsaw Europe si Pink Stripe Group. Juriul sectiunii de scurtmetraje a fost format din Catrinel Danaiata, regizor de film, Enrico Vannucci, consultant de programe la Festivalul Bienal de la Venetia, si Dan Draghicescu. Premiul a fost primit de doamna Mariana Liurca, producatorul filmului.
  • Marele premiu al Juriului pentru cel mai bun film, oferit de Institutul Cultural Roman - Closeness (Rusia, 2017), regizat de Kantemir Balagov. Premiul a fost prezentat de domnul Luc Beiso, Director General Credit Agricole, si inmanat doamnei Ruxandra Cernat din cadrul Centrului cultural rus. Kantemir Balagov a multumit Juriului si spectatorilor pentru aprecieri prin intermediul unui mesaj video.
  • Premiul onorific pentru scurtmetraj din partea Universitatii Hyperion – a fost acordat Kristinei Cepraga, actrita si regizor de film, pentru scurtmetrajul Tamara Echelon. Premiul a fost oferit de doamna Alexandra Apostol, purtator de cuvant al Universitatii Hyperion.

In viitor, o sectiune dedicata copiilor

”Au fost 5 zile de vara fierbinti. Ne-am bucurat de prezenta extraordinara a Vanessei Redgrave, de filme bune, de 2 master-class-uri si o lansare de carte, de 2 mese rotunde. Pentru prima data la BIFF, am avut o sectiune competitiva de scurt-metraje romanesti. A fost editia a XIII-a, dar am avut salile pline. Pentru anul viitor vreau sa dezvoltam o sectiune dedicata copiilor. Si ne gandim mai departe, pentru ca asa ne-a invatat doamna Vanessa Redgrave: sa fim puternici si sa nu ne dam batuti, chiar daca uneori drumul e greu", a mentionat Dana Dimitriu – Chelba, Directorul Festivalului.
Retail jobs

Gala de inchidere a Festivalului a prilejuit proiectia filmului The Road to Mandalay, o coproductie Taiwan, Franta, Germania si Myanmar din 2016 in regia lui Midi Z, distinsa cu numeroase premii la festivalurile de la Venetia, Toronto, Bruxelles.

Peste 40 de ore de arta cinematografica

Potrivit unui comunicat remis 9am, ”Sinopsisul BIFF 2017 arata cam asa: Vanessa Redgrave, juriu international, invitati din lumea cinematografica, conferinte de presa, proiectii in aer liber, peste 40 de ore de filme lungi si scurte proiectate in doua cinematografe de arta recunoscute in circuitul european, totul pentru publicul bucurestean cu care am impartasit pasiunea si emotiile cinematografice. Aceasta a fost formula Festivalului International de Film Bucuresti 2017, incheiat aseara in nota eleganta a sampaniei, cum ii sta bine unei Gale a laureatilor”, a adaugat Dan Draghicescu, directorul creativ al BIFF 2017.
Citeste si:
Fifor: Premierul Ghilotina a anuntat reintroducerea taxei auto, pe...
Fifor: Premierul Ghilotina a...

Echipa BIFF 2017 multumeste in mod special voluntarilor coordonati de Raluca Borcea si de Ovidiu Petrache, cu ajutorul carora pelicula Festivalului s-a rotit fara cusur.

Identitatea vizuala de anul acesta a fost realizata de Pink Stripe Group, Chainsaw Europe si The Brewery. “Pornind de la numarul acestei editii - a 13-a, am combinat look-ul minimalist al posterelor de cinema cu elemente de design romanesc si cu o tusa de superstitie, valabila nu numai in Bucuresti”, au declarat cei care semneaza conceptul si realizarea posterului.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.