Cosmologul si astrobiologul Paul Davies, profesor la Arizona State University si director al "Post-Detection Science and Technology Taskgroup" din cadrul proiectului SETI (Search for Extraterrestrial Intelligence), a declarat ca invazia extraterestra a inceput, iar noi trebuie sa cautam semnele unei existente extraterestre prezente sau trecute.
Din lumile apropiate si indepartate, pana acum n-a venit niciun semnal, de fapt nimic de natura sa-i entuziasmeze pe cercetatorii implicati in Proiectul SETI (Search for extraterrestrial intelligence), care de jumatate de secol scotocesc Universul in cautarea unui ac in carul cu fan. Fara sa stie daca "acul" exista cu adevarat.

Pe o singura persoana, aceasta tacere insa nu o demoralizeaza: este vorba despre cosmologul si astrobiologul englez Paul Davies, profesor la Arizona State University si director al "Post-Detection Science and Technology Taskgroup", grupul de oameni de stiinta, jurnalisti, avocati si filosofi desemnati, cand "ziua cea mare" va veni, sa spuna bun-venit primului extraterestru.

Potrivit MEDIAFAX, grupul este finantat - ca de altfel mare parte dintre activitatile din cadrul proiectului SETI (Search for extraterrestrial intelligence), de o alta personalitate care crede in extraterestri dintotdeauna: co-fondatorul (miliardar) al Microsoft, Paul Allen, cel care, in urma cu trei ani, a sponsorizat cu 25 milioane de dolari constructia "Allen Telescope Array" in California.

"Ei nu stiu ca noi suntem aici", crede Paul Davies. Iata asadar de ce nu ne cauta! Dar daca, intr-o buna zi, extraterestrii se vor decide sa "bata" la portile planetei Terra, cosmologul este pregatit sa le deschida. De trei ani incoace, parabolicele mega-radio-telescopului sunt indreptate catre "celelalte lumi" ale Cosmosului pentru a capta un semnal electromagnetic. Deocamdata, Universul tace, dar Davies, intr-un interviu acordat recent pentru saptamanalul italian, Corriere della Sera, a explicat cu rabdare misterul acestui "silenzio stampa" de milenii.

"Cel mai probabil, civilizatia cea mai apropiata se afla la nu mai putin de o mie de ani-lumina distanta de noi, astfel incat ei acum ar vedea Terra cum era in urma cu o mie de ani, in 1010, cu mult inainte ca noi sa inventam radio-telescoapele. Extraterestrii ar putea incepe sa transmita semnale radio in directia noastra atunci cand vor primi mesajele noastre, adica peste circa 900 de ani. Apoi, vor mai trece alti 1.000 de ani pana cand vom primi raspunsul". O eternitate, pe care in opinia cosmologului o putem folosi pentru a incepe deja sa investigam atat universul, cat si propria noastra planeta si ceea ce se afla in jurul ei.

Davis pare cu adevarat convins ca "invazia", una "pacifica", a inceput deja, iar noi nu trebuie decat sa cautam semnele unei existente extraterestre, prezente sau trecute. "Depozite de deseuri nucleare, urme de minerale modificate genetic in sistemul solar, "mesaje in sticla", sub forma de informatii digitale cifrate in interiorul ADN-ului organismelor terestre, urme de biotehnologii sau nanomasini vechi de 100 de milioane de ani, sfere ale lui Dyson (fizicianul John Dyson a teoretizat ca o civilizatie extraterestra avansata din punct de vedere tehnologic ar putea sa-si inconjoare propria stea cu structuri artificiale capabile sa produca energie)"; orice anomalie survenita in Univers ar putea sa traga semnalul de alarma in biroul lui Davies: ceva lipsa sau ceva in plus.
Jodie Foster, interesata de extraterestrii
Jodie Foster, interesata de...

"Nu ma extaziaza descoperirea unei alte planete locuibile: intai de toate, locuibila nu inseamna locuita si nimeni nu stie daca viata in sine evolueaza intotdeauna catre inteligenta. Aceasta probabilitate ar putea sa fie extrem de redusa", sustine Davies.

Si daca Hollywood-ul a promovat fiinta extraterestra sub cele mai diferite forme, de la E.T. la Avatar, cosmologul britanic si-o imagineaza drept "o inteligenta post-biologica, poate o inteligenta cuantica". Cu alte cuvinte, uitati de omuletii verzi, de obiectele zburatoare, de monstrii cu o mie de capete. Daca "dincolo" exista si altii care gandesc la fel ca noi sau chiar mai bine, ar putea fi vorba despre pura energie, o minte perfecta. Si aceasta ar putea chiar sa nici nu-si doreasca sa intre in contact cu niste primitivi, asa cum suntem noi, oamenii.
Serialul "Extraterestri antici" revine cu un nou sezon
Serialul "Extraterestri...

Citeste si: [VIDEO] Va avea ONU un ambasador pentru extraterestri?

[Maratonul "Descopera extraterestrii dintre noi"]