Sci-Tech25 Iunie 202014:00de George Stanciu

Lectura de un minut

Olympus, unul dintre cei mai apreciați producători de camere foto din lume, anunță că renunță la divizia care a consacrat brandul.

Olympus a înregistrat pierderi trei ani la rând, iar acum a venit timpul să renunțe la afacerea de camere foto. Producătorul japonez și-a anunțat intenția de a vinde divizia de camere până la finele lui septembrie 2020.

Cel mai probabil, divizia va fi cumpărată de Japan Industrl Partners, o companie veche de 18 ani, cu sediul în Tokio. Aceștia au cumpărat deja divizia Vaio, de la Sony, în 2014, după ce producătorul s-a confruntat cu pierderi similare.

Olympus a intrat pe piața camerelor foto în 1936, cu modelul Semi-Olympus I. În anii 1950, compania a înregistrat un succes major datorită seriei Pen, iar în ultimii ani, s-a concentrat pe camere mirrorless.

De-a lungul timpului, produsele companiei au fost bine primite atât de experți, cât și de clienți, însă divizia foto a intrat în declin, așa cum s-a întâmplat și în cazul altor producători. De ”vină” sunt smartphone-urile cu camere foto din ce în ce mai performante, care îi fac pe oameni să renunțe la ideea de a cumpăra și un aparat foto dedicat.

Citeste si:
Japonezii au creat masca inteligentă: o poți conecta la propriul...
Japonezii au creat masca...

”Olympus a implementat măsuri de mitigare a efectelor reducerii pieței camerelor foto, cauzată de evoluția smartphone-urilor. Compania a îmbunătățit structura costurilor prin restructurarea bazelor de producție și concentrarea pe obiective foto de calitate, încercând să rectifice structura veniturilor și să se orienteze către generarea de profit, chiar și când vânzările au scăzut”, au declarat reprezentanții companiei, conform techcrunch.com.

Olympus nu dispare complet de pe piață, însă, deoarece mai produce și alte electronice, dar activează și în industrii ceva mai speciale, cum ar fi cea a imagisticii medicale sau științifice.



Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.