BBC a anunțat vineri că a donat 1,42 de milioane de lire sterline (1,64 milioane de dolari) unor asociații de caritate. Banii reprezintă echivalentul încasărilor pe care le-a obținut în urma controversatului interviu realizat în anul 1995 cu prințesa Diana. 

Interviul acordat de prințesa Diana în 1995: BBC donează 1,6 milioane de dolari unor asociații de caritate

„BBC îşi anunţase deja intenţia de a dona unor organizaţii de caritate toate încasările generate de interviul acordat în 1995 de Diana, prinţesă de Wales. Acum, acest lucru a fost făcut", a anunţat grupul public britanic de radio şi televiziune într-un comunicat, în care a prezentat încă o dată scuze oficiale pentru circumstanţele în care interviul a fost realizat.

„Suma de 1,42 milioane de lire sterline a fost împărţită în mod egal între şapte asociaţii ale căror activităţi au legătură cu prinţesa Diana", au precizat reprezentanţii BBC. Printre acestea se află asociaţii care sprijină persoanele fără adăpost, copiii, bolnavii de SIDA şi bolnavii de lepră, simbolizând cauzele umanitare promovate de regretata prinţesă britanică, decedată în urmă cu 25 de ani.

Retail jobs

Donațiile fac parte din saga metodelor înșelătoare, care au inclus minciuni, omisiuni și documente false, folosite pentru realizarea interviului cu pricina, care a ajutat postul de televiziune să depășească recorduri de audiență în 1995.

„Eram trei persoane în acest mariaj", a declarat atunci prinţesa de Wales, referindu-se la amanta prinţului Charles, Camila. Prinţesa Diana a recunoscut, de asemenea, în faţa celor 23 de milioane de telespectatori care au urmărit în direct interviul, că a avut la rândul ei o relaţie extraconjugală.

BBC, despăgubiri către fosta bonă a prinților William și Harry

BBC a acceptat, în luna iulie, să plătească despăgubiri considerabile fostei bone a prinților William și Harry, devenită ținta unor informații false care au fost folosite pentru a obține interviul cu prințesa Diana.

Citeste si:
BBC va plăti despăgubiri „substanțiale” bonei prinților William și...
BBC va plăti despăgubiri...

Compania de televiziune i-a plătit deja despăgubiri și fostului secretar privat al prințesei Diana și a încheiat un acord financiar cu un grafician care a fost concediat după ce a denunțat metodele înșelătoare utilizate de jurnalistul Martin Bashir.

Într-un raport independent publicat în mai 2021, fostul judecător de la Curtea Supremă din Londra John Dyson a prezentat metodele înşelătoare folosite de jurnalistul Martin Bashir pentru a obţine interviul cu „Lady Di” şi a criticat, totodată, grupul BBC pentru felul în care a gestionat întreaga situaţie.

După acel interviu, Martin Bashir şi-a continuat cariera jurnalistică în Statele Unite, înainte de a se întoarce în Marea Britanie şi de a lucra din nou pentru BBC, până la demisia sa din luna mai a anului 2021.

Citeste si:
3 lucruri importante de care să ții cont când te pregătești pentru...
3 lucruri importante de care...

Despre autor:

Alexandra Chivu
Alexandra Chivu scrie pentru 9AM din anul 2021, iar în prezent ocupă funcția de redactor-șef. Ea și-a început activitatea în presă în 2016, în cadrul Facultății de Jurnalism, unde a scris câteva articole pentru site-ul instituției. Ulterior, a publicat materiale în ziarul „Ultimă oră”. Și de aici a început greul. Primul impact important în carieră a fost în cadrul Digi FM, unde a redactat știri de radio. A început munca la revista Ciao, în 2017. Nu a poposit și a continuat la Fanatik, din 2018 până în 2019. În paralel, benevol, s-a ocupat în câteva rânduri de pagina de Facebook SOS Autism Brăila. Din 2019 și până în 2021 a lucrat la Playtech, apoi a ajuns în prezentul numit 9AM.
Mai multe

Ultima actualizare: 3 Septembrie 2022 - 10 : 09

Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.