Probabil ca avionul EgyptAir MS804 a facut o explozie in aer, deoarece altfel transponderul aeronavei, ar fi trimis in continuare informatii despre locatie si altitudine, a declarat expertul in aviatie Dan Andrei pentru MEDIAFAX.

Avionul EgyptAir care efectua o cursa intre Paris si Cairo cu 66 de persoane la bord s-a prabusit in Marea Mediterana joi dimineata, au anuntat oficiali din cadrul Aviatiei Civile egiptene, citati de AP online. Zborul MS804 nu a mai putut fi localizat cu ajutorul radarului la ora locala 2.45, cand se afla la o altitudine de peste 11.000 de metri, potrivit companiei aeriene. In momentul disparitiei aeronava se afla in zona de trecere dintre spatiul aerian grecesc si cel egiptean, iar circumstantele in care a disparut aeronava a nascut numeroase semne de intrebare.

"Tulburator in cazul acestui zbor este faptul ca disparaitia de pe radar, adica intreruperea Transponderului s-a produs la iesirea din spatiul aerian grecesc si intrarea in spatiul aerian egiptean. Lucrul acesta de ce este tulburator, pentru ca daca cineva ar dori sa faca lucrul acesta intentionat o astfel de manevra, exact acesta ar fi momentul cel mai bun fiindca produce cea mai multa confuzie" a declarat dr. ing. Octavian Pleter pentru MEDIAFAX.

Potrivit expertilor in momentul in care un avion trece dintr-un spatiu aerian in altul, se schimba frecventa de comunicare, iar in acest caz se poate prezuma ca a fost schimbata gresit frecventa iar un semnal de tip Mayday prin care se cere ajutor s-ar fi putut pierde in eter.
Expertul in aviatie Octavian Pleter vorbeste despre o asemanare intre disparitia aeronavei EgyptAir MS804 si Malaysia MH 370, avionul care a disparut de pe radare pe 8 martie 2014.

"Din punct de vedere al momentului disparitiei seamana cu cazul avionului Malaysia MH370 si acolo intreruperea tuturor sistememlor s-a produs exact la transferul din spatiul aerian malaesian la cel vietnamez. Acest indiciu este unul tulburator, sigur, poate fi o coincidenta, dar poate fi si un indiciu, iar daca cineva ar fi vrut sa intrerupa functionarea acesta era momentul cel mai favorabil pentru a crea cat mai multa confuzie" a mai spus Octavian Pleter.

Grecii au filmat o "sfera de foc" deplasandu-se pe cer


Orice avion are un transponder, care este un aparat care transmite date despre locatia si altitudinea avionului catre sol in mod automat.
"Transponderul este un transmitator automat de raspuns la interogari electronice de locatie, acest transponder functiona si in modul in care el emitea si din propira initiativa locatia sa, nu doar la interogari. Acest transponder este dublat la bord, adica daca el se defecteaza rolul sau poate fi preluat, dar aici vorbim nu numai de intreruperea transponderului, avionul nu a mai raspuns nici la comunicatiile radio, adica aici este vorba despre o dubla tacere, o tacere electronica a echipamentelor si o tacere a pilotilor" sustine Pleter.

Mai mult, un alt expert in aviatie Dan Andrei a explicat ce posibilitati de comunciare are un pilot atunci cand semnaleaza un pericol la bordul avionului. "Atunci cand pilotul este constient ca este intr-o situatie periculoasa, exista la transponder un cod care transmite automat la sol instantaneu ca aeronava are o situatie deosebita si este un semn distincitv, alerteaza controlul de trafic, adica incepe sa-i clipeasca rosu ca sa-i atraga atentia ca are nevoie de ajutor", a declarar expertul in aviatie Dan Andrei.

Ce a atras atentia in cazul disparitiei aeronavei EgyptAir MS804 este faptul ca pilotul nu a dat un astfel de semnal.

"Chestia asta nu s-a intamplat, pilotul nu a schimbat codul la transponder si totodata fiind in zbor orizontal 370 el a disparut de pe ecran. Asta ne face sa credem ca avionul a disparut de acolo, adica nu a disparut in neant, probabil a facut o explozie pentru ca altfel, daca avionul este in integralitatea lui, transponderul transmite in continuareinformatii despre altitudine si dspre pozitie", a mai spus Dan Andrei.

Citeste si:
Arad: Primăria demolează peste 80 de balcoane de la cinci blocuri,...
Arad: Primăria demolează...

In ciuda faptului ca pilotul avionului nu a semnalat un pericol la bordul avionului, expertii sustin ca sansele ca problema sa fi fost una tehnica sunt foarte mici.

"La o defectiune tehnica pilotii ar avea posibilitatea de a comunica, extrem de rar o defectiune tehnica produce efecte atat de bruste, probabilitatea mai mare este sa fie ceva voit ca si in cazul avionului Malaysia 370", a explicat Octavian Pleter.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.