Prezentandu-si noua gama de lenjerie intima modelatoare, starleta americana de reality-show, care are 134 de milioane de admiratori (followers) pe Instagram, a declansat saptamana trecuta o veritabila furtuna pe retelele de socializare, unde a fost acuzata de apropriere culturala. Pe Twitter, dezbaterea este animata si foloseste hashtag-ul #KimOhNo.
Primarul din Kyoto, Daisaku Kadowaka, i-a scris la sfarsitul saptamanii trecute vedetei americane pentru a ii cere sa isi reconsidere alegerea facuta in privinta numelui oficial al noii sale game vestimentare, au declarat pentru AFP reprezentanti ai municipalitatii nipone.
"Va cer sa va reconsiderati decizia de a utiliza numele 'Kimono' pentru brandul dumneavoastra", a scris oficialul japonez in acea scrisoare, redactata in limba engleza.
"Chimonoul este o haina traditionala, modelata de bogatia istoriei noastre si a naturii noastre", a continuat primarul japonez, invitand-o sa viziteze orasul Kyoto pentru a se initia in cultura chimonoului.
"Suntem ingrijorati de difuzarea unei intelegeri eronate a ceea ce este chimonoul din cauza puterii de influenta pe care o detine doamna Kardashian", a explicat Mai Sakai, coordonatorul departamentului de arte traditionale din cadrul Primariei din Kyoto.
Citeste si:Kim Kardashian, achiziție neașteptată la o licitație. Vedeta a...
A post shared by Kim Kardashian West (@kimkardashian) on
Termenul de "chimono" desemneaza literalmente "ceva pe care il porti".
Kim Kardashian a declarat pentru cotidianul The New York Times ca nu are nicio intentie sa produca articole vestimentare care "sa semene in vreun mod cu acea tinuta traditionala japoneza sau sa o dezonoreze".
Considerat in trecut baza garderobei japoneze, chimonoul este rezervat in prezent doar marilor ocazii, precum casatorii, si, mai ales, este purtat de catre femei. Aceasta imbracaminte rafinata poate ajunge sa coste sume astronomice si are reputatia unei tinute care este greu de purtat.
Citeste si:Autorități nepregătite, elevi fără corn și lapte. Un primar din...
A post shared by 幸歩 (@yukiho.kimono) on
Femeile recurg adeseori la serviciile unor experti pentru a imbraca un chimono, pentru ca aceasta tinuta necesita multe pliuri si noduri.
Industria modei este cu regularitate zguduita de polemici ce vizeaza aproprierea culturala. Recent, guvernul mexican a protestat fata de folosirea unor motive textile etnice de casa de moda newyorkeza Carolina Herrera in colectia sa Resort 2020.
Despre autor:
Crede cu tărie că “informația este putere” și visează ca, în viitor, să aibă o afacere în domeniul educației.
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
Mai multe despre
-
Spațiile verzi și eficiența energetică, viziunea pentru un București sustenabil
Sursa: green.start-up.ro
-
Românii de la Rottaprint se extind în internațional: comenzi în 14 țări, în 2023
Sursa: retail.ro
-
Dan Mihăescu: Ce trebuie să știe fondatorii despre GapMinder Fund II?
Sursa: start-up.ro
-
Transformă-ți grădina într-un paradis: 10 obiecte de decor potrivite pentru...
Sursa: garbo.ro
-
Premieră pentru Revolut: Lansează refinanțarea creditelor
Sursa: futurebanking.ro
-
Cătălin Cîrstoiu, candidatul PSD-PNL la Primăria Capitalei: Nu îmi pun...
Sursa: wall-street.ro
-
Când nu mai poți avea încredere în nimeni... ai încredere în sufletul tău
Sursa: kudika.ro