Incredibil2 Martie 201613:22

Lectura de 2 minute

Potrivit cercetarilor de la Harvard, oricat de incredibil ar suna, visul de a slabi in timp ce dormi se poate transforma in realitate daca sunt respectate cateva reguli.

Pentru acest studiu, cercetatorii au analizat obiceiurile de dormit a 133.353 femei sanatoase. Pe parcursul a zece ani, femeile care au dormit bine aveau un risc cu pana la 45% mai mic de a dezvolta diabet de tip II (care este corelat cu obezitatea) comparativ cu femeile care au intampinat probleme precum insomnia sau au dormit mai putin de sase ore pe noapte.

In momentul in care ritmul circadian este perturbat, corpul va secreta in exces hormonul care creste pofta de mancare, ceea ce ar putea conduce la acumularea catorva kilograme, dar si a riscului de declansare a dibatului de tip II, spune autorul studiului Yanping Li.

De asemenea, cercetatorii de la Universitatea din Chicago au descoperit ca persoanele care dorm pana la 8 ore jumatate pe noapte au pierdut de doua ori mai multa grasime decat persoanele care au dormit doar cinci ore jumatate pe noapte, in ciuda faptului ca au fost consumate acelasi numar de calorii pe zi.

Citeste si:
Studiu: Coronavirusul poate supravietui pana la 17 zile pe suprafete
Studiu: Coronavirusul poate...

Cum sa dormi pentru a pierde in greutate

Avand in vedere ca somnul este esential atunci cand vine vorba despre pierderea sau mentinerea greutatii, trebuie urmate cateva reguli care te vor ajuta in indeplinirea scopului, scrie prevention.com.

1. Dormi cel putin sase ore jumatate pe noapte; ideal ar fi opt ore si jumatate.

Citeste si:
16 moduri in care iti poti imbunatati somnul
16 moduri in care iti poti...

2. Dormi in fiecare noapte in acelasi intervar orar.

3. Seteaza o temperatura optima in camera. Potrivit unui studiu, se recomanda o temperatura de 19 grade Celsius in camera, intrucat metabolismul se accelereaza si se imbunatateste sensibilitatea la insulina.

4. Potrivit unui studiu publicat in 2014 in Jurnalul American de Epidemiologie, femeile care dorm in camere intunecate au sanse cu pana la 21% mai mici de a fi obeze in comparatie cu femeile care dorm in camere mai luminoase.

Citeste si:
4 motive pentru care nu este recomandat sa dormi nemanancat
Afecteaza sanatatea si...

5. Inchide gadget-urile. Cu siguranta ai auzit ca lumina telefonului determina niveluri reduse de melatonina, lucru care conduce la cresterea in greutate, potrivit cercetarilor de la Universitatea din Granada. Asadar, toate gadget-urile ar trebui inchise cu cel putin o jumatate de ora inainte de culcare.

6. Nu uita de ceilalti factori: O alimentatie sanatoasa si exercitiile fizice reprezinta componente cheie in efortul de a pierde kilogramele in plus.



Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.