Auto 30 Ianuarie 2017 11:00
E inca iarna, iar vremea ne da de furca. Greul cade fara nicio mila pe soferi, iar daca mai aducem in calcul si traficul, atunci clar nu vrem sa mai auzim de acest anotimp. Ei bine, lucrurile sunt diferite cu noul L200. Haideti sa aflam impreuna de ce.

Anotimpul rece a venit cu o avalansa de avertismente de vreme rea, ger, ceata densa, multa zapada si, probabil cel mai suparator lucru , trafic infernal prin marile orase si drumuri nationale blocate sau afectate de polei. E clar, iarna nu este prietenul tuturor soferilor.

Ei bine, astazi nu vom vorbi de marea majoritate a conducatorilor auto, ci de cei carora le plac lucrurile mari, solide si serioase, cam de vreo 5,29 metri. Da, atat de lung e noul Mitsubishi L200.

Bine... Poate nu e chiar atat de nou acest Mitsubishi L200 ( a fost lansat in 2015 la Salonul Auto de la Geneva), insa este pentru prima data cand mi-a picat in maini aceasta masina si, mult mai important, e pentru prima data cand ma urc la volanul unui pick-up truck serios si facut bine. Pentru asta le multumesc celor de la Mitsubishi Romania, despre care va pot spune ca se numara printre cei mai amabili oameni din aceasta industrie. Ca sa nu mai zic ca au avut suficienta incredere in mine sa ma joc cu acest mic monstru pentru a vi-l prezenta si dumneavoastra.

Sa trecem la treaba, zic!

Modelul testat de mine, dupa cum poteti observa din imagini si din GALERIA FOTO nu este cel de varf, asa ca impresiile pe care mi le-a lasat aceasta masina, le puteti dubla cu usurinta prin propria prisma sau printr-un test-drive personal pe care sa il faceti dumneavoastra cu Mitsubishi L200.

Numele masinii n-ar trebui sa creeze probleme nimanui, intrucat Mitsubishi L200 este deja bine-cunoscut in Romania, dar daca cineva nu stie sau nu a stat foarte mult timp in Romania, atunci ar fi bine sa precizez totusi ca acest pick-up truck mai este cunoscut si dupa urmatoarele denumiri: Strada, Strakkar ( combinatie de nume intre Strada si Dakkar, faimosul raliu), Triton sau Fiat Fullback.

Inainte sa mai discutam un pic despre interior, cred ca e esential sa precizam ca acest Mitsubishi L200 costa in varianta cu echipare de top doar un pic peste 30.000 de euro, in timp ce pretul pentru modelul testat de mine porneste de la 26.000 de euro! Un pret foarte bun, as spune eu, daca e sa luam in calcul faptul ca masina poate fi "scufundata" in apa pana la jumatate grilei frontale fara a-ti face griji ca vei ramane in mijlocul raului, acest lucru datorandu-se in mare parte si garzii ridicate la sol demna de un camion.

Citeste si:
Altex începe campania Black Friday de iarnă
Altex începe campania Black...

Pentru a nu avea probleme de incredere, va spun ca va puteti baza pe un motor de 2,4 litri diesel (181 CP, 430 Nm)care produce nu mai putin de 133 de kW@3500rpm si are o capacitate de tractare de 3,1 tone plus un sistem de control al stabilitatii remorcii, iar in bena captusita cu policarbonat ce se spala extrem de usor poate suporta o incarcatura de 0,9 tone. Versiunea testata de mine a avut o cutie manuala cu 6 trepte, dar este disponibila si o cutie automata cu 5+1 viteze.

Daca ati citit si celelalte teste facute de mine stiti ca am o obsesie legata de lumini si parbriz. In cazul lui L200 stergatoarele isi fac treaba excelent si mentin vizibilitatea crescuta, insa farurile pe care le-am avut pe modelul de test nu sunt cele mai bune, dar nici nu iti creaza probleme. Va recomand totusi sa alegeti o optiune superioara.

Detaliile tehnice le putem gasi foarte usor peste tot, insa nu veti gasi si detalii despre emotia pe care v-o ofera un L200. Da, ati citit bine, un L200 este capabil sa genereze emotii pentru soferul sau.

Citeste si:
Andreea Bălan și Andreea Antonescu, ajutate de un șofer daltonist....
Andreea Bălan și Andreea...

In primul rand, este esential sa precizez ca pozitia soferului la volan este una foarte buna, avand in vedere ca vorbim despre un pick-up truck, iar scaunul este foarte confortabil si te va ajuta sa nu fii deranjat la drum lung. Ce nu mi-a placut la modelul testat de mine e ca nu am avut volanul ajustabil si in profunzime, ci doar pe inaltime, insa dotarea este disponibila pe unitatile cu echipare suplimentara.

In al doilea rand, va precizam la inceput ca Mitsubishi L200 este capabil sa genereze emotii pentru posesorul sau. In mare parte este adevarat, daca iti plac masinile mari. Desi noi, europenii, ne gandim mai tot timpul la SUV-uri cand avem in minte un automobil urias, poate ar fi bine sa ne mai orientam si catre pick-up-uri. De ce? Pentru ca utilitatea lor este incredibila, daca este echipata cum trebuie. Spre exemplu, L200 mi-a facut viata usoara atunci cand am vrut sa parchez, avand in vedere ca in sectorul 2 al Capitalei locurile de parcare sunt precum diamantele: foarte, foarte rare. Daca mai luam in calcul si iarna, atunci e clar ca probleme sunt si mai mari cu stationarea, asa ca am putut sa accesez si locuri mai putin prietenoase pentru a lasa masina.

Citeste si:
Mara Bănică s-a luptat cu depresia. Operațiile estetice au ajutat-o...
Mara Bănică s-a luptat cu...

Nu va face niciodata rabat de la greutatea bagajelor si nu iti va limita posibilitatea de a cara tot ce iti doresti. Te va scoate din orice situatie incurcata, datorita modurilor diferite de tractiune, care se profileaza in jurul nevoilor tale.

Nu va face abuz de banii tai, intrucat consumul obtinut de mine (condus exclusiv in Capitala) a fost de 9,8%.

Nu va uita ca este menita pentru incarcaturi grele si aventuri in offroad, dar iti va oferi un mediu silentios si confortabil in oras pentru a putea fi atent la trafic.

Totusi, prima senzatie pe care ti-o ofera aceasta masina e de o siguranta mai mare, ca drept dovada a si obtinut 4 din 5 stele la EuroNcap.

Cum m-a maturizat pe mine ca sofer Mitsubishi L200? M-a facut sa imi dau seama ca e extrem de important sa fii oricand foarte atent cu tine, masina ta si ceilalti participanti la trafic, mi-a aratat ca viteza nu este totul in lumea auto, m-a reintors oarecum la origini aratandu-mi ca nu ai nevoie neaparat de jumatate din tehnologia de la NASA pentru a ajunge din punctul A in punctul B si mi-a demonstrat ca imi poate fi un sprijin de nadejde atunci cand am nevoie.

Citeste si:
TEST-DRIVE. Toyota Hilux - imbratisarea gingasa a unui gigant
TEST-DRIVE. Toyota Hilux -...

Va recomand cu incredere sa scoateti L200 la un test-drive. S-ar putea sa va castigati un prieten nou!


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.