Vedetele de televiziune sint o marfa ca oricare alta. Departamentele de PR le produc pentru toti cei care abia asteapta sa le vada prin reviste si sa le consume. Un PR manager anonim, de la o televiziune anonima, ne explica de ce si cum.
Loteria vedetelor
Lipsa unor vedete de talia celor internationale a produs in Romania un dezechilibru. Asocierea dintre acest concept si oameni se face la intimplare. Din acest motiv apar cazuri hilare, in care unele personaje, pe care presa le catalogheaza ca fiind vedete, nu fac nimic notabil si traiesc exclusiv din aparitia la evenimente mondene.
Ratingul face legea
Apetenta publicului pentru "consumul de vedete" a determinat aparitia unor publicatii care au drept subiecte doar viata vedetelor. Din nefericire, aceste publicatii nu au suficienta informatie pentru a-si umple paginile si fac derogari de la regula vedetelor, umplindu-si paginile cu personaje cvasi-necunoscute, pe care le ridica in mod artificial la statutul de vedeta. Probabil cel mai bun barometru pentru a aprecia calitatea unei vedete e tirajul revistelor care le au pe coperte si ratingul programelor pe care le prezinta/realizeaza la televiziuni si radiouri.
Despre canibalism
Din citeva motive, pe care le voi evoca foarte schematic, acest lucru nu este util pentru nici una dintre parti, chiar daca vedeta are ceva foarte important de comunicat. In primul rind, se canibalizeaza cele doua produse, iar vinzarile scad in mod automat, deci si numarul de cititori.
Cumparatorul nu vrea sau poate nu-si permite sa cumpere doua reviste care au copertele aproape identice (diferenta fiind data de vestimentatie si poate de atitudine). O expunere de lunga durata este mai importanta decit una extrem de condensata. Este de preferat sa ai acelasi personaj timp de mai multe luni pe produse diferite (cu retorica diferita, cu subiecte diferite), decit sa ai un numar mai mare de aparitii pe acelasi subiect. Publicul se plictiseste foarte repede, iar comunicarea dintre cititori (buzz-ul) este foarte mare in cazul unui subiect puternic. In acest caz, regula potrivit careia "repetitia este mama invataturii" nu se poate aplica.
Neantul cu fata umana
Regulile "consumului de vedete" spun ca un astfel de personaj se poate mentine in atentia publicului atit timp cit are puterea sa se reinventeze si sa faca lucruri noi si interesante cu o frecventa de neinteles pentru oamenii obisnuiti. Excentricitatile, scandalurile, momentele penibile, iubirile si nuntile sint extrem de savuroase pentru publicul consumator de vedete. Din nefericire, acesti oameni nu pot fi zei in fiecare zi.
Dragoste si ura
Reteta ideala cred ca ar fi cea in care vedeta se bucura de o cantitate egala de "love and hate", pentru ca asta inseamna ca personajul devine unul controversat, deci interesant, posibil subiect de birfa, de analiza, de paparazzi etc. Publicul mai are o calitate pe care trebuie sa o respectam : detecteaza destul de usor falsul si minciuna, deci cosmetizarea unui personaj pina la transformarea lui in ceea ce nu este de fapt poate duce la distrugerea lui ca produs.
Despre autor:
Sursa: Cotidianul
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
-
Inițiativa europeană prin care România ar putea recicla mai eficient sticla
Sursa: green.start-up.ro
-
Laura Olaru, antreprenoarea care a pariat totul pe genți: Trebuie să fii un...
Sursa: retail.ro
-
Care este ziua ta norocoasă în săptămâna 1-7 aprilie în funcție de zodie
Sursa: garbo.ro
-
Emi Gal, fondatorul român care facilitează oamenilor lupta eficientă cu cancerul
Sursa: start-up.ro
-
Oracolul Îngerilor: Ce mesaj are Îngerul Păzitor pentru 29 martie 2024?
Sursa: kudika.ro
-
7 miliarde de lei: suma cu care s-ar majora PIB în 5 ani dacă creștem plățile...
Sursa: wall-street.ro
-
Eleni Skoura, ING Bank: Personalizarea înseamnă informația potrivită, la...
Sursa: futurebanking.ro