Artistul a motivat decizia sa, si a afirmat ca astfel, incearca sa "isi recupereze de pe internet, arta". Prince a mai declarat ca YouTube nu poate sa se dezvinovateasca si sa spuna ca nu are control asupra videoclipurilor care sunt postate pe site, informeaza NewsIn.
"YouTube poate sa filtreze materialele porno sau cu pedofili, dar se pare ca a ales sa nu filtreze muzica si continutul din filme neautorizate, care sunt in centrul succesului afacerii", a afirmat revoltat Prince.
YouTube a replicat ca firma colaboreaza cu artistii pentru a-i ajuta sa-si "aranjeze" muzica pe site. "Cei mai multi proprietari ai continuturilor inteleg ca noi respectam legile drepturilor de autor", a declarat Zahavah Levine de la YouTube. "Avem parteneriate cu casele de muzica importante din toata lumea care inteleg avantajele folosirii YouTube, ca un alt mod de a avea o comunicare cu fanii."
Actiunea legala a lui Prince ar putea fi o noua incercare a industriei muzicale de a controla continuturile web, intr-o epoca in care telefoanele mobile sau site-urile video fac dificila aplicarea legilor drepturilor de autor. Cazurile cand un artist de talia lui Prince se revolta la adresa unor site-uri populare sunt insa destul de rare, in timp ce alti cantareti, in curs de afirmare, incurajeaza publicarea online a muzicii lor.
Compania britanica Web Sheriff a fost angajata sa coordoneze actiunea pe care a initiat-o Prince. "In ultimele saptamani am scos aproximativ 2.000 de videoclipuri ale lui Prince de pe YouTube", a spus reprezentantul Web Sheriff John Giacobbi. "Problema e ca putem sa le reducem la zero si in ziua urmatoare sa fie 100 sau 500."
Pe langa YouTube, Prince vrea sa dea in judecata site-ul de licitatii online eBay, dar si Pirate Bay, care este acuzat de cei de la Hollywood si din industria muzicala ca este o sursa majora de piraterie pentru muzica si filme.
Giacobbi a spus ca firma sa a scos si aproximativ 300 de obiecte puse la licitatie pe site-ul specializat eBay, unde aparuse o intreaga linie de produse personalizate, piratate, marca Prince, de la ceasuri, cani si brelocuri, pana la sosete.
Initiativa lui Prince nu va fi pe placul reprezentantilor din industria muzicala sau al distribuitorilor, pentru ca artistul s-a referit la casele de muzica ca la "afaceri speculative" si chiar a distribuit gratuit ultimul sau album, "Planet Earth", impreuna cu editia de duminica a unui ziar britanic.
Despre autor:
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
-
Ce planuri are PKO Bank în România: cea mai mare bancă din Polonia are active...
Sursa: futurebanking.ro
-
Sumă record cheltuită de utilizatorii OnlyFans în 2024. Câți bani au ajuns la...
Sursa: wall-street.ro
-
FRENVI, compania care îți pune pe masă tacâmuri sustenabile și comestibile
Sursa: green.start-up.ro
-
Românca Alina Sabău, antreprenoare în fashion de lux, va deschide un nou...
Sursa: retail.ro
-
Ideea simplă care digitalizează un domeniu blocat în timp | Cum funcționează...
Sursa: start-up.ro
-
Tot ce trebuie să știi despre RODIE, fructul-minune cu multiple beneficii...
Sursa: garbo.ro
-
INTERVIU EXCLUSIV: Cravata Galbenă, filmul prin care Serge Celebidachi aduce...
Sursa: kudika.ro