Asezarea prezentatorilor de stiri printre marile vedete de televiziune a fost fireasca, judecind dupa rolul important pe care l-au avut acestia dupa "liberalizarea" presei. Ei au devenit cei mai importanti "comunicatori" in fata publicului, dupa renuntarea la modelul cu crainice. Si astfel, in conditiile in care, la mai bine de 16 ani de la Revolutie, 80% dintre romani recunosc ca se informeaza de la televizor, jurnalele au fost de la inceput emisiuni cu un rating constant foarte mare, iar prezentatorii acestora imagini-emblema ale posturilor unde lucrau. Cartea de vizita a televiziunilor sint stiristii lor, prin urmare nu este intimplator faptul ca imaginea acestor prezentatori este atent construita si strunita.
Brandul Esca
Aspectul prafuit si obosit al fetelor care, inainte de ’89, laudau in stinga si-n dreapta, a devenit istorie odata cu vestitele propozitii: "Buna seara, Romania. Buna seara, Bucuresti. Sint Andreea Esca. Pro TV te saluta". Numele prezentatoarei, mentionat de la bun inceput in fata titulaturii postului, a insemnat nasterea unui brand. In urmatorii ani s-a vorbit despre "zimbetul Esca", "intonatia Esca" si, cel mai mult, despre "frizura Esca" (pe care femeile ajunsesera sa o ceara constant la coafor).
La zece ani de la lansarea Pro TV, Esca inca mai declara ca optiunea legata de modul in care ii arata parul este 100% a sa: "Eu asa am venit tunsa, nu mi-a impus nimeni nimic. Aveam parul mai lung, dar ma intorsesem din SUA si un coafor american m-a convins sa-mi scurtez parul pentru ca, spunea el, 'da mai bine in televiziune>>".
Modelul controversat
Cu toate acestea, in primii cinci ani de existenta ai televiziunii din Pache Protopopescu, toate prezentatoarele de stiri ale postului ajunsesera sa fie tunse pe acelasi model. Zvonuri ca Sirbu instituise obligatia "frizurii Esca" au aparut foarte repede, dar au fost tot timpul infirmate oficial.
"Cind am vazut ca am avut succes cu acea imagine, am decis ca nu are rost s-o schimb. Dar nici vorba de clauze din contract, nici de vreo presiune a cuiva ca si alte prezentatoare sa fie tunse ca Esca", a declarat in luna decembrie cea mai cunoscuta prezentatoare de stiri a televiziunii moderne.
In ciuda tuturor declaratiilor ferme, birfele au continuat sa circule si exista o tot mai mare siguranta ca longevitatea tunsorii Andreei Esca se datoreaza unei prevederi contractuale. Aceleasi voci mai spun ca purtatoarea renumitei tunsori este din ce in ce mai nemultumita de linia pe care a adoptat-o si ca acum o considera depasita, "batrinicioasa". In ultimii ani, infatisarea Escai s-a schimbat, totusi. In lipsa vreunei alternative legate de tunsoare, vedeta a reusit sa-si schimbe culoarea. De la castaniul inchis pe care l-a purtat in primii ani, la un saten suvitat, nuanta care deschide si intinereste chipul.
Despre autor:
Sursa: Cotidianul
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
-
Analiză Clean Recycle: numărul deșeurilor de ambalaje, în creștere de sărbători
Sursa: green.start-up.ro
-
🎦 Smart Products, afacerea care caută mereu cele mai noi tehnologii în lume
Sursa: start-up.ro
-
Săptămâna filierelor de producători locali în Auchan: ce găsim la raft...
Sursa: retail.ro
-
Am obosit s-o iau mereu de la început
Sursa: kudika.ro
-
Ce spun nutriționiștii despre legumele și fructele cu pesticide: E mai rău...
Sursa: garbo.ro
-
Deficitul bugetar a urcat la 2,06% din PIB după primul trimestru
Sursa: futurebanking.ro
-
Chinezii cumpără mai multe mașini electrice decât europenii și americanii la...
Sursa: wall-street.ro