The Artist, agatat in ultima secunda in coada competitiei oficiale a Festivalului de la Cannes (greu de explicat de ce au ezitat selectorii in privinta lui) a primit aplauze puternice din partea unei sali atat de entuziaste, incat filmul e, fara indoiala, marele favorit de pana acum la Palme dOr.

Michel Hazanavicius face o reverenta in fata filmului mut cu o excelenta pelicula alb-negru despre un star (Jean Dujardin) care nu poate concepe trecerea la cinema-ul vorbit. O melodrama hollywoodiana emotionanta si amuzanta, cu doi actori excelenti – Jean Dujardin si Bérénice Bejo – care au larghetea gesturilor si expresivitatea starurilor de altadata.

„Acum 7-8 ani am avut aceasta revelatie, sa fac un film mut. Fara indoiala pentru ca marii realizatori legendari pe care ii admir vin din epoca filmului mut… Hitchcock, Lang, Ford, Lubitsch, Murnau, Billy Wilder – in orice caz ca scenarist. Dar mai ales pentru ca te pune, ca regizor, in fata unei mari responsabilitati, iti impune o anumita maniera de a relata povestea. E un tip de cinema in care totul trece prin imagine, prin felul in care aranjezi semnalele pe care vrei sa le transmiti spectatorului. Apoi, e un cinema foarte senzorial, emotional, iar faptul ca nu are nevoie de text te obliga la o maniera de povesti aproape de esenta, care nu functioneaza decat prin senzatiile pe care le creezi. E absolut pasionant”, spune Michel Hazanavicius in caietul de presa.

Citeste pe filmreporter.ro povestea acestui film, considerat revelatia Cannes-ului


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.