Celebra creatoare de moda Irina Schrotter vorbeste, intr-un interviu exclusiv pentru MONEY.ro, despre brandul personal, despre afacerile sale si despre investitiile sale la bursa si in imobiliare
  • Ce inseamna brandul Irina Schrotter si cat valoreaza el?
  • Brandul Irina Schrotter inseama 20 de ani de munca pentru mine. In rest, mi-ar fi greu sa spun o valoare, pentru ca, din pacate, in acest moment, pe piata nu se mai stie ce valoare are, pentru ca ceea ce se mai vinde este foarte putin. Fara a sti pretul pe care e dispus cumparatorul sa-l plateasca e greu sa evaluezi. Aceasta situatie nu e valabila doar in industria mea, ci in toate domeniile. Suntem in criza si este greu sa facem estimari. Dar, inainte de a intra in criza, exista o evaluare care spunea ca brandul meu ar valora intre 7 si 10 milioane de euro (asa cum se fac calculele atunci cand cineva ar vrea sa achizitioneze un brand). Astazi, sincer, nu mai stiu.

  • Cum este perceput brandul Irina Schrotter in afara? Este el promovat ca fiind un brand romanesc?
  • Eu am fost prima romanca acceptata la targul Prêt-à-Porter de la Paris, care este cel mai mare din lume, unde expun peste 1.500 de firme, vin peste 50 de mii de cumparatori (buyerii) din toata lumea. Nu am fost prima romanca prezenta acolo, inaintea mea a fost Venera Arapu, care a prezentat sub pavilion francez, insa eu am fost prima acceptata din Romania. De ce? Pentru ca eu produc in Romania. Baza mea principala e aici, iar exportul e un pas firesc care a aparut atunci cand imi consolidasem deja afacerea in tara. Intotdeauna m-am prezentat ca fiind din Romania, promovand un brand romanesc. Anul acesta am fost 21 de companii prezente la targul Prêt-à-Porter de la Paris. Nu e un minus, nu a fost niciun plus foarte mare ca veneam din Romania. Diferenta se face doar pentru ei in cat castiga la final. Intamplarea face ca atunci cand trag linia la comenzile facute pe marfa mea castiga mult mai mult decat castiga la alti designeri foarte cunoscuti din lume, pentru ca eu am un produs foarte bun, de-o calitate sus pozitionata pe piata care le permite lor niste adaosuri foarte mari. Daca de la un designer international merg cu adaosuri de 250%, la mine poate sa puna si 500 sau 600%. Pentru ei inseamna un castig mai mare sa achizitioneze de la mine, dar nu pot cumpara numai de la mine, pentru ca imaginea conteaza foarte mult. Dar, eu nu am investit absolut deloc in imagine, deoarece nu-mi permit.

Cititi mai multe pe MONEY.ro


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.