LifeStar 7 Mai 2009 13:59
Dana Sota tinteste si audienta din mediul online: si-a lansat la sfarsitul lunii aprilie primul blog din Romania specializat pe domeniul beauty. Se pare ca piata de infrumusetare nu este afectata de criza financiara, blogul fiind doar un preambul pentru o viitoare revista de beauty care se va lansa in toamna acestui an, in timp ce alte publicatii se inchid sau dau faliment.
Ideologia "infrumusetarii" este sustinuta, promovarea incadrarii in anumite modele de frumusete este la loc de cinste: "vizitatoarele blogului vor putea patrunde in lumea frumusetii si vor putea afla totul despre cele mai noi produse, lansari si evenimente din acest domeniu, tips-uri de ingrijire, recomandari de emisiuni, magazine, saloane etc". Iar un astfel de proiect are nevoie de un star-system adecvat. Noul proiect al Danei Sota este sustinut de vedete precum Andreea Marin Banica, Andreea Raicu, Irina Schrotter, Gabriela Vranceanu Firea si Malvina Cservenschi, vedete ale caror profil a fost construit in functie de acelasi pattern ideologic: "Frumusetea se invata!".

Dar cine poate spune ce este frumusetea, mai ales ca aceasta este una dintre cele mai controversate teme ale filosofiei si ale esteticii? Se pare ca Dana Sota poate... cartea sa, "Frumusetea se invata", inregistrand recorduri de vanzare, in cursul anului trecut. Dar tocmai aceasta formulare se incadreaza in tipologia mesajelor dominante actuale care vorbesc despre „frumusete”. Este vorba despre un concept construit si sustinut de interesele unei industrii glossy unde regasim atat o piata a produselor de infrumusetare, cat si o piata a produselor culturale, reprezentata de vedetele "model", pentru milioane de alte femei, care se amagesc macar cu speranta ca vor putea sa reprezinte si ele insele un "ideal", candva.

Iar aceste mesaje se confunda undeva, cu notiunea de ingrijire personala si sanatate, fapt ce le confera o forta si mai mare: blogul Danei Sota va acoperi numeroase subiecte legate de ingrijire, diete, sanatate si informatii obtinute de la reprezentantii unor branduri de renume in domeniu, aflam dintr-un comunicat de presa.

Dana Sota a debutat in blogosfera cu un interviu special cu Jessica Vartoughian, fondatoarea brandului de manichiura/pedichiura Jessica Cosmetics, o poveste frumos relatata, dar in acelasi timp o portita catre o lume mereu roz, o senzatie de optimism si visare pe care industria are tot interesul sa o mentina. Pe Dana Sota o stim de altfel prin intermediul altor mijloace mediatice cum ar fi emisiunea "Viata in roz" difuzata Antena 1, sau revista glossy "Marie Claire".


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.