Filmul biografic "Coco avant Chanel" a fost lansat, miercuri, in Franta si Belgia, pe fondul disputei legate de interzicerea afisului de prezentare, care o infatiseaza pe actrita Audrey Tautou intr-o pijama de satin alb, cu o tigara in mana, relateaza presa franceza.

Regia publicitara a Regiei Autonome de Transport din Paris (RATP) a interzis afisul, care, din acest motiv, nu a primit autorizatia de a fi postat in mijloacele de transport pariziene, in baza legii Evin impotriva tabacului. "Tigara lui Coco Chanel a fost refuzata de Métrobus, cu toate ca, pentru ceilalti afisori, ea nu ridica nicio problema", a declarat Olivier Snanoudj, director general al Warner France - producatorul filmului.

Dintre cele 5.800 de afise produse in Franta, cele 1.100 destinate metroului si autobuzelor pariziene au fost inlocuite cu alte doua, in care Audrey Tautou apare alaturi de alti actori. "Pentru noi, insa, adevaratul afis este cel in care Coco Chanel fumeaza intr-o postura naturala, care traduce personalitatea ei puternica si modernitatea ei", spune Snanoudj, potrivit NewsIn.

In replica, RATP afirma ca nu a facut decat sa aplice legea Evin, care interzice orice publicitate, directa sau indirecta, pentru tabac.

Disputa privind tigara celebrei Coco Chanel este ce-a de-a doua polemica publicitara pe care o cauzeaza Métrobus, dupa ce, saptamanile trecute, a scos de pe afisul unei expozitii a Cinematecii franceze consacrate lui Jacques Tati celebra pipa a cineastului, inlocuind-o cu o moara de vant. Reprezentantii Cinematecii s-au amuzat, calificand gestul drept un "incident burlesc".

Insusi creatorul legii anti-tabac votata in 1991, Claude Evin, a criticat suprimarea pipei. "Nu suntem in situatia publicitatii indirecte, este vorba aici de un patrimoniu cultural care se inscrie in cultura noastra cinematografica", a argumentat Evin.

Filmul biografic "Coco avant Chanel" vorbeste despre parcursul prin viata al unei fete abandonate intr-un orfelinat, alaturi de sora ei, care isi asteapta tatal in toate duminicile, iar acesta nu soseste niciodata.

Pana sa devina celebra Coco Chanel, tinerei i se contureaza diverse portrete: o cantareata cu voce slaba, infruntand un public compus din soldati, o mica croitoreasa, o curtezana care se imbraca in camasile amantilor, o rebela pe care conventiile epocii o impiedica sa respire. In Franta, cele mai multe dintre cronici sunt pesimiste, vorbind despre o istorie romantata, care rateaza esentialul, si anume caracterul marii creatoare de moda.



Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.