Ne strimbam morocanosi atunci cind un film bun este intrerupt de publicitate. Chiar si la meciuri ne uitam chioris cind apar spoturile cu pricina. Asta nu i-a impiedicat insa pe devoratorii de publicitate sa participe la „Noaptea“ dedicata lor, la Polivalenta.

Totul a inceput insa in anul 1973, cind un pusti de zece ani, fascinat de reclamele vazute la televizor si in salile de cinema, a inceput sa colectioneze casete cu spoturi si filme publicitare. El a ajuns ulterior sa fie mentionat in Cartea Recordurilor drept cel mai mare colectionar de spoturi si reclame din lume, detinind peste 700.000 de exemplare. Jean Marie Boursicot s-a hotarit sa le prezinte in cadrul unui spectacol de un tip unic, intitulat "La nuit de Publivores". Succesul initiativei a venit imediat: timp de 17 ani, spectacolul a fost reprezentat anual in peste 40 de tari de pe toate continentele. In 1995, Fundatia DaKINO a organizat prima reprezentatie in Romania, sub titlul "Noaptea Devoratorilor de Publicitate", acest eveniment devenind o traditie, o marca si totodata un virf al advertisingului.

Duium de vedete

Sala Polivalenta, vineri 10 iunie 2005, ora 20.00. La intrare, "publicitarii" se imbulzesc ca la urs, dar sint intimpinati de doua vacute, participante la Cow Parade si de citeva hostess foarte dragute. Pe cele patru ecrane uriase, suspendate in centrul salii, apar pentru inceput moldovenii de la Zdob & Zdub, care incalzesc atmosfera. Show live. Fara "boonika" in persoana, fara DJ Vasile, dar cu mult chef de cintat. Masini, standuri cu bere, suc si energizante Red Bull, ca sa rezistam toata noaptea. Polivalenta, luata cu asalt de devoratori, a gazduit si vedete de tot felul, care au ramas pina spre dimineata: Cristina Soloc, Mihai Constantin, nelipsitele Malvina si Albertina, Monica Ghiurco, Gianina Corondan, Cristina Liberis, matinalii TVR-ului Paul Trasca si Filip Stoler, Monica Davidescu si Aurelian Temisan s.a.

450 de spoturi

Nu mai putin de 450 de spoturi publicitare au rulat pe parcursul intregii nopti. Mii de fani ai advertisingului au cascat ochii si si-au exprimat liber opinia. Publicul a aplaudat la scena deschisa mai ales clipurile cu umor fin si pe cele sociale, cu mesaj. Astfel, spoturi dedicate victimelor violentelor din Liban si Israel sau cele realizate pentru Amnesty International sau pentru organizatiile care lupta impotriva SIDA au fost apreciate in mod deosebit. In sala, printre vedete sau spectatori obisnuiti, reprezentanti ai celor mai mari agentii de publicitate din tara au venit sa monitorizeze felul in care publicul percepe si primeste munca lor de peste an. Pentru ca "Noaptea Devoratorilor de Publicitate" este examenul pe care agentiile il dau in fata celui mai exigent juriu: publicul consumator.

Turneu pe litoral

De data aceasta insa, nu a mai fost vorba de un simplu screening de reclame, ci de un intreg spectacol, care ii implica si pe participanti, intr-o atmosfera deosebita, cu DJ, MC, trupe si performance-uri, intr-un show original si complet. Prietenii stiu de ce. Daca ati ratat, dintr-un motiv sau altul, spectacolul de la Sala Polivalenta, nu disperati. La nivel national, urmeaza opt reprezentatii "Noaptea Devoratorilor de Publicitate", pe Litoral, in perioada iulie-august, iar din septembrie vor incepe reprezentatii in 12 orase din tara.


Despre autor:

Cotidianul

Sursa: Cotidianul


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.