Moda japoneza a facut intotdeauna abstractie de la normele stabilite de designerii internationali, iar tinerii din anumite zone ale Japoniei chiar au inspirat designerii asiatici, care de cele mai multe ori au preluat anumite stiluri, in loc sa le inventeze.
Nascut in inima Japoniei, Harajuku este un trend cu totul special care si-a insusit denumirea de la o zona comerciala foarte "colorata" a orasului Tokyo, aflata intre Shinjuku si Shibuya. Desigur, stilul vestimentar si atitudinea locuitorilor de aici este specifica si cat se poate de excentrica. Reprezentantii trend-ului respecta intotdeauna cateva reguli de baza: sunt foarte creativi, incearca sa impresioneze, amesteca si asociaza, arata haios, nu se afiseaza niciodata cu tinute care promoveaza brand-uri, asorteaza o gama larga de culori cu elemente contrastante si se machiaza strident, cu accent predominant negru.
Harajuku a devenit din ce in ce mai popular in Japonia, unde este promovat si prin intermediul unor publicatii de gen (Kera, Tune, Gothic & Lolita Bible, Fruits), dar si peste granite. De exemplu, stilul cantaretei Gwen Stefani este adesea comparat cu Harajuku.
Presa britanica a denumit adolescentele care promoveaza acest trend "Harajuku Girls". Stilul lor este atat de complex, incat pare imposibil de definit. Desi asocierea unor elemente vestimentare in Harajuku pare sa nu se supuna niciunei reguli, armonizarea hainelor, accesoriilor si coafurilor este totusi esentiala. Culoarea parului, variatia lentilelor de contact, atitudinea, grupurile cu care se identifica pasionatii Harajuku trebuie sa se sincronizeze perfect pentru a alcatui standardele modei japoneze.
Acest stil este cu atat mai surprinzator cu cat despre cultura asitica se stie ca este una dintre cele mai organizate si respectate culturi din lume. Totusi, Harajuku poate fi interpretat fie ca protest fata de aceasta strictete, fie pur si simplu ca expresie a cunoscutei industrii hentai, manga sau anime, foarte populare in Japonia.
Harajuku include la randul sau mai multe stiluri extreme si suprarealiste. Click aici pentru a le descoperi.
Despre autor:
Citeste articolul integral in Yuppy
Sursa: Yuppy
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
-
Analiză Clean Recycle: numărul deșeurilor de ambalaje, în creștere de sărbători
Sursa: green.start-up.ro
-
🎦 Smart Products, afacerea care caută mereu cele mai noi tehnologii în lume
Sursa: start-up.ro
-
Săptămâna filierelor de producători locali în Auchan: ce găsim la raft...
Sursa: retail.ro
-
Am obosit s-o iau mereu de la început
Sursa: kudika.ro
-
Ce spun nutriționiștii despre legumele și fructele cu pesticide: E mai rău...
Sursa: garbo.ro
-
Deficitul bugetar a urcat la 2,06% din PIB după primul trimestru
Sursa: futurebanking.ro
-
Interviu cu Marian Ion, CEO ING Hubs, IT-ist de pe vremea când a apărut...
Sursa: wall-street.ro