Matej Kastelic/Shutterstock.com
Tineti-va pantofii in picioare
3/7
Mocheta, scaunul, manerele si toaletele sunt cele mai murdare locuri din avion. Cele mai multe aeronave au mai putin de o ora la dispozitie pentru a se pregati de o noua cursa, asa ca, de cele mai multe ori, curatenia nu dureaza mai mult de 10 minute - aspirat si curatat doar ceea ce este evident murdar. Asa ca, evita sa te descalti in timpul unui zbor. De asemenea, foloseste propriile casti daca vrei sa urmaresti un film. Cele oferite de companiile aeriene nu sunt noi, ci doar resigilate. Ca ultim sfat, evita sa bei apa deoarece este tinuta in tank-uri vechi care sunt rareori curtate.
Jaromir Chalabala/Shutterstock.com
Este posibil ca un avion sa se prabuseasca din cauza turbulentelor?
4/7
Din punctul de vedere al profesionistilor, turbulentele sunt vazute ca o chestiune care tine de confort, nu de securitate. Orice zbor va intampina goluri de aer, fie ca vorbim de o leganare usoara sau de miscari puternice care te fac sa dai cu capul de tavan. Desi turbulentele grave pot provoca rani din cauza bagajelor care zboara prin cabina, acestea nu sunt periculoase. Cu alte cuvinte, nu exista riscul ca un avion sa se prabuseasca din cauza lor.
Ryan Fletcher/Shutterstock.com
Numara randurile pana la iesirea de siguranta
5/7
Inainte de decolare, ti se spune sa localizezi iesirile de urgenta in eventualitatea unei aterizari fortate. Ceea ce nu ti se spune insa este ca, din cauza fumului sau a panicii, este foarte probabil sa nu mai vezi iesirea. Asa ca, cel mai bine este sa numeri randurile de la locul tau pana la iesirea de siguranta pentru a o putea gasi mai repede in cazul unei aterizari de urgenta.
Jaromir Chalabala/Shutterstock.com
In urma cu ceva timp, circula un articol pe internet in care se explica faptul ca, in cazul in care exista teroristi la bord, avionul aterizeaza cu obloanele trase pentru a avertiza ca exista o problema. Aceasta regula nu a fost niciodata confirmata. Anumiti piloti sustin insa ca, in cazul unui astfel de incident, se lasa flapsurile aripilor deschide la aterizare.
Diminuarea intensitatii luminii in cabina
7/7
Cand un avion aterizeaza in timpul noptii, insotitorii de zbor reduc intensitatea luminii in cabina. Lumina difuza nu are rolul de a pregati pasagerii de somn, ci de evacuare. In cazul in care acestia trebuie sa evacueze nava, ochii lor sunt deja adaptati la intuneric si pot vedea mai bine.
Ne prabusim daca ia foc un motor?
1/7
Raspunsul este nu. Aeronavele din ziua de azi sunt construite astfel incat, in cazul in care un motor ia foc in timpul zborului, incendiul poate fi stins fara ca aeronava sa aterizeze de urgenta. Chiar daca focul nu poate fi oprit, iar motorul se desprinde de restul aeronavei, va cadea fara sa afecteze aripa.
Lista echipamentului minim necesar
2/7
Nu va imaginati ca o aeronava este tinuta la sol daca o componenta este defecta. De fapt, exista o lista destul de lunga a componentelor care pot fi stricate sau pot lipsi, iar avionului sa ii fie permis in continuare sa zboare. Chiar daca un anumit echipament este avariat, aeronava functioneaza in continuare in parametri optimi, asa ca veti ajunge la destinatie in siguranta.
Stiai ca avioanele primesc permisiunea sa decoleze chiar daca au anumite componente avariate? Sau ca un motor poate lua foc in zbor si se poate desprinde de aeronava fara sa afecteze aripa? Iata cateva secrete pe care nimeni nu ti le-a spus pana acum despre zborul cu avionul.