Mesaje promotionale simple
3/7
Nu este nevoie decat de o singura sintagma care afirma natura "sanatoasa" a unui aliment pentru a convinge oamenii ca de fapt nu are nici un efect negativ.
De exemplu, cerelele pentru copii sunt promovate cu tot felul de "exagerari" cu privire la proprietatile lor curative.
Marca Kellogg a fost dta in judecata de mai multe ori deoarece pretindea ca cerealele sale contribuie la dezvoltarea sistemului imunitar al copilului (iar cerealele respective sunt pline de zahar).
Cu cat mancarea este mai monotona, adica are aceasi culoare si aceeasi textura, cu atat mai repede de plictisesti de ea.
De aceea producatorii din industria alimentatiei produc mancaruri care sunt foarte colorate si astfel te imbie sa mananci mai mult.
Gustarile sunt incurajate
5/7
Cantitatea de calorii consumata in timpul meselor principale a scazut considerabil in ultimele decenii.
Problema este ca oamenii mananca acum tot timpul, datorita marketingului si publicitatii care-ti transmit ca este indicat in orice moment al zilei sa iei o pauza si o gustare.
Prin urmare desi nu mai mananci la fel de mult la pranz sau la cina, cantitatea de calorii zilnica a crescut.
Controleaza temperatura si lumina
6/7
Data viitoare cand mergi la restaurant, urmareste cu atentie care este temperatura din camera sau gradul de luminiozitate.
Oamenii sunt mai putin predispusi sa manance mult in temperaturi extreme, cand este prea frig sau prea cald.
Cercetatorii presupun chiar ca raspandirea aparatelor de aer conditionat si universalizarea temperaturii in incaperi (care este mereu aceeasi indiferent de anotimp) a avut un efect direct asupra cresterii nivelului de obezitate a populatiei in tarile dezvoltate.
Studiile mai arata ca oamenii tind sa manance mai mult si sa petreaca mai mult timp in restaurante cu un nivel scazut de lumina.
Reclame multisenzoriale
7/7
In lumea competitiva a publicitatii, reclamele pentru mancare trebuie sa se remarce prin ceva, deoarece pofta nu vine asa oricum...
De aceea agentiile de publicitate ofera reclame care stimuleaza mai multe simturi, reclamele multisenzoriale inducand o senzatie mai puternica de foame.
Reduceri si discounturi
1/7
Conform studiilor, promotiile de diferite durate afecteaza deciziile de cumparare si consum ale indivizilor.
Acestia cumpara mancare si se grabesc sa o termine pentru a putea profita din nou si din nou de promotie.
Ambalaje cu cantitati uriase
2/7
Cand oamenii cumpara alimente in cantitati mari, datorita ambalajelor XL, consuma mai mult din alimentele respective.
Pe de o parte pentru ca este vorba despre efectul psihologic al cantitatilor mari (la fel ca atunci cand folosesti farfurii mari pentru a servi portii de mancare), cat si pentru ca ambalajele respective iti sar in ochi daca sunt depozitate in frigider sau in camara.
Acelasi lucru se aplica ofertelor de genul "Cumperi doua, platesti una".
9AM.ro iti arata cum incearca sa te convinga industria alimentara sa cumperi si sa mananci mai mult decat ai nevoie.