Producatorul german de automobile
Daimler a preferat Ungaria ca destinatie pentru noua sa fabrica, ce construieste in prezent noile generatii ale claselor A si B de la Mercedes-Benz.
- De ce a intors spatele Mercedes Romaniei?
"Lucrurile, din pacate, au mers prost, nu pentru ca a fost infrastructura neadaptata, pentru ca acolo distantele de transport pana la granita sunt extrem de scurte, ci
pentru ca autoritatile locale din Timis, Arad si Bihor nu au fost in stare sa le puna la dispozitie un teren in conditii avantajoase (circa 300 de hectare) si
au intervenit diversi speculanti imobiliari, care au vrut sa faca o afacere profitabila, personala din
aceasta proiect, cu implicarea discreta a autoritatilor locale", a declarat in acea perioada fostul prim ministru, Calin Popescu Tariceanu.
Spre deosebire de noi, partea maghiara a dat terenul gratis, in apropiere de Kecskemet, si astfel vecinii nostri s-au ales cu o investitie colosala, cu implicarea a numeroase firme locale. Fabrica a inceput sa functioneze in mai 2011 si va atinge capacitatea programata in 2012.
O investitie de peste 800 milioane de euro, care presupunea peste
2.500 locuri de munca numai in cadrul fabricii si alte mii de joburi la companiile care ar fi avut tangenta cu aceasta fabrica.