Ștefan Silviu Neculai este CEO Xplicit Apparel, proiect care a luat naștere în 2017, când protagonistul avea 25 de ani. A început prin a se adresa echipelor de mini fotbal, a continuat prin a imprima tricouri, iar acum, pe lângă firmele mari cu care colaborează, are și propriul atelier de textile.
Ștefan Silviu Neculai, povestea reușitei
Spune-mi, te rog, când și cum a început totul? Unde te aflai când ți-a venit ideea, ce an era, câți ani aveai, cui i-ai spus și care a fost primul pas pe care l-ai făcut?
Primul proiect “Xplicit” a început în 2012 (aveam în jur de 25 de ani) și se adresa echipelor de mini fotbal, pe sintetic. Eu lucram deja în domeniul producției publicitare ca și operator plotter de mari dimensiuni. Cunoșteam procedeele tehnice (imprimare, termotransfer, sublimare, tampografie etc) și am decis să îmbin cunoștințele profesionale cu una din pasiunile mele (fotbalul). În perioada respectiva era la moda insulița de personalizări din fiecare mall sau site-ul de “tricouri personalizate”, dar mi s-a părut incomod să utilezi “businessul” și ulterior să aștepți clientul final să vină cu o comandă. Așa am decis să fac un pas în plus și să aleg întâi și nișa și clientul și produsul, rămânând ca ce cel interesat să spună doar “da” sau “nu”.
Practic, primul produs “Xplicit” a fost un set de tricouri “5+1” cu număr, numele tău pe spate și logoul echipei tale pe piept. Mă îngrijora foarte mult vânzarea în detaliu (micromanageriere îngrozitoare), dar mai mult vânzarea en gros (marje de profit minime, clienți cu plăti întârziate sau cunoscutele “țepe”) așa că am făcut un hibrid, nu produceam un singur tricou și nici 1.000, ci 6 la Pack. Cât despre spus cuiva, nu prea, eu nu cred în “coming soon”, “stay tuned” și altele, ci doar în “do it now”.
Ai avut pe cineva care să te învețe și să te îndrume în lumea business?
Nu, pe nimeni. Din mai multe motive. Nu sunt un elev bun, sunt foarte încăpățânat, nu ascult, nu am răbdare, când eram mai mic mă credeam și mai deștept ca toată lumea :) Probabil din cauzele astea nu a apărut niciun mentor sau nu a avut “curajul” să se apropie. În schimb, sunt un “hoț” bun și am “furat” constant de la angajatorii mei. Am învățat și ce trebuie să fac și ce nu trebuie să fac și mi-am promis mereu că nu o să repet greșelile lor când îmi va veni rândul. Problema e că acum vreau de la alții să fie cum eram eu, adică nu știu să învăț pe cineva ceva și mă aștept să “fure” din mers totul de la mine.
Cum a început povestea de iubire dintre Gina Pistol și Smiley: „Așa...

PORTOFOLIU ȘI SERVICII XPLICIT
Care a fost primul client care a semnat contractul și ce i-ai oferit?
Clientul meu e persoana la care ajunge produsul finit și contractul dintre noi e factura. Însă cel care semnează contractul este “colaboratorul” sau “partenerul” meu. Bănuiesc că te referi la cel din urmă. Primele deal-uri au fost cu niște pagini de social media cu specific hip-hop (o altă pasiune de a mea), cea mai cunoscută fiind “Versuri Hip-Hop). Ei făceau modelele grafice și eu produceam, livram, încasam și redistribuiam veniturile.
Care a fost primul client din hip-hop cu care ai bătut palma?
Sișu Tudor a răspuns instant ofertei mele și mi-a oferit încredere necondiționat, deschidere 100% și multe recomandări ulterioare. A înțeles imediat că într-un mecanism fiecare roata trebuie să își facă treaba pentru care a fost creată și întregul proces a mers foarte ușor.
Top 5 dispozitive care nu trebuie să lipsească dintr-un birou modern

Cei mai mulți artiști din portofoliul Xplicit sunt din underground. De ce hip-hop?
Cum spuneam mai devreme, muzica și fotbalul sunt pasiunile mele de când eram mic. Mai este și istoria, dar până acum nu am găsit nișa comercială pentru tricouri cu anii domniei lui Basarab I. Sau poate am găsit-o, dar unele nișe sunt mai frumoase dacă le lași neexploatate.
În muzică și fotbal am considerat că e nevoie de un liant comercial între artist și comunitate. Sigur că principalul lipici e însăși arta, dar are o formă intangibilă și în multe cazuri greu de monetizat. Fapt ce lasă fie artistul lipsit de lucruri materiale, fie comunitatea neîmplinita. Muzica și fotbalul generează un fanatism benefic merch-ului. Cu cât e mai underground, cu atât ești mai fanatic. Artiști mici și gata să își deschidă sufletul, echipe mici de fotbal aflate în suferința dpdv financiar, amatori de fotbal cu vreun vis rămas neîmplinit, etc. Și dacă nu am răspuns, încerc mai simplu.
Vlăduța Lupău a susținut un concert în străinătate. Ce mesaj le-a...

Părerea mea e că fiecare business trebuie să conțină următoarele:
a greater good,
cel puțin un lucru pe care îl adori,
cel puțin un lucru la care te pricepi.
Citește continuarea pe interviuricumia.ro.
Despre autor:

Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
Mai multe despre
-
Tu ce faci cu telefonul tău la finalul vieții lui?
Sursa: green.start-up.ro
-
Întreabă Orice: Sebastian Burduja răspunde întrebărillor comunității start-up.ro
Sursa: start-up.ro
-
Totul despre sigilarea dentară
Sursa: garbo.ro
-
Deutsche Bank avertizează că un val de credite neplătite în Statele Unite şi...
Sursa: futurebanking.ro
-
Câte calorii are vinul? Când și în ce cantitate este sănătos să îl bem?
Sursa: kudika.ro
-
Costică Mișaca, Taco Bell: Bucătăria mexicană e nouă pentru România, dar...
Sursa: retail.ro
-
Ucraina intensifică acțiunile ofensive lângă Bahmut
Sursa: wall-street.ro