Rivalitatea istorică dintre Brăila și Galați, născută în comunism, s-a risipit. Cele două orașe legate de Dunăre, despărțite de 13 kilometri, sunt unite acum de un proiect. Conștiente de imensul potențial de dezvoltare, județele au lăsat râca deoparte și au început să colaboreze pentru a construi un aeroport regional. Aceasta este una dintre cele mai așteptate investiții, care ar ajuta la evoluția întregii regiuni, căci de acest aeroport ar putea beneficia și cei din Vrancea sau din localitățile de frontieră din Republica Moldova.

Peste 20 de firme vor să se ocupe de studiul de fezabilitate al aeroportului modern care se va construi la Galați

Aeroportul din Galați începe să prindă contur. Au fost depuse două oferte pentru realizarea studiului de fezabilitate, inclusiv a studiilor arheologice, de mediu, de teren, cât și diferite expertize tehnice cu privire la viitoarele funcții ale aeroportului. Aceste două oferte însumează 22 de firme care vor să realizeze aceste studii. Este vorba despre asociați sau subcontractanți ai principalilor ofertanți.

Câștigătorul va fi anunțat, în cel mai scurt timp, după ce vor fi analizate ofertele. Acesta are termen de aproape un an pentru a veni cu planul viitorului aeroport, inclusiv planul pentru terminalul special „cargo” pentru transporturi mărfuri. Aeroportul va fi construit la aproximativ 20 de kilometri de oraș și reprezintă unul dintre cele mai importante proiecte de dezvoltare din această zonă, alături de podul de peste Dunăre de la Brăila.

Aeroportul Galați

Aeroportul Galați a fost un aeroport din România care a existat în perioada 1920-1958. A fost bombardat puternic de către americani pe 6 iunie 1944, de către 104 avioane de bombardament protejate de 54 de avioane de vânătoare de tip Mustang.

După război, aeroportul din Galați a mai funcționat câțiva ani, dar în 1958, pe motiv că acesta nu este eficient și merge pe pierdere, a fost desființat. Pe amplasamentul său, după sistematizarea orașului, s-a construit Fabrica de Sârmă, Cuie și Lanțuri, multe dintre hangare fiind folosite în continuare în sistemul de producție. S-au trasat noi străzi, s-au mai construit alte câteva fabrici, iar din 1970, a început construirea Cartierului Aeroport, cu blocuri muncitorești.

Citeste si:
Emily Burghelea a tras o sperietură sora cu moartea. Cu ce probleme...
Emily Burghelea a tras o...

Un studiu de oportunitate și un studiu privind evaluarea eficienței traficului aerian în vederea înființării unui aeroport internațional în județul Galați sunt documentațiile pe care Consiliul Județean (CJ) le-a contractat în toamna anului 2018. Înființarea unui aeroport se află și în topul priorităților votate atât de gălățeni, cât și de brăileni, în cadrul campaniei de consultare desfășurate de Banca Mondială.

„Este necesară înființarea unui aeroport internațional în județul Galați pentru a satisface nevoia populației de a avea acces la servicii de transport facile și cu un grad de confort ridicat", este principala concluzie a studiului de oportunitate, conform răspunsului CJ.

Nevoia de servicii de transport aerian este mare, iar Galațiul și Brăila reprezintă cea mai mare aglomerare urbană din România, după municipiul București. Mai mult, poziția geografică a județului Galați, în relație cu Republica Moldova și Ucraina, reprezintă, în viziunea consultanților, un factor decisiv în gestionarea fluxurilor de circulații generate prin amplasarea acestui viitor aeroport în Galați.

Citeste si:
DOCUMENT. Guvernul a publicat măsurile fiscale. Cum vor fi taxate...
DOCUMENT. Guvernul a publicat...

Din punct de vedere tehnic, experții recomandă ca amplasamentul acestuia să fie ales pe baza unui scenariu de analize și studii realizate pentru un număr minim de trei variante, pentru a se găsi cea mai bună poziționare.

Se propune ca dezvoltarea infrastructurii de transport aerian să se facă pe etape de evoluție a traficului de pasageri, dar și a cererilor legate de potențialul de mărfuri ce poate fi transportat și a cerințelor acestuia. Potrivit ambelor studii, oportun ar fi ca acest proiect să se realizeze cu finanțare nerambursabilă, în următorul exercițiu financiar, 2021-2027.


Despre autor:

Alexandra Chivu
Alexandra Chivu scrie pentru 9AM din anul 2021, iar în prezent ocupă funcția de redactor-șef. Ea și-a început activitatea în presă în 2016, în cadrul Facultății de Jurnalism, unde a scris câteva articole pentru site-ul instituției. Ulterior, a publicat materiale în ziarul „Ultimă oră”. Și de aici a început greul. Primul impact important în carieră a fost în cadrul Digi FM, unde a redactat știri de radio. A început munca la revista Ciao, în 2017. Nu a poposit și a continuat la Fanatik, din 2018 până în 2019. În paralel, benevol, s-a ocupat în câteva rânduri de pagina de Facebook SOS Autism Brăila. Din 2019 și până în 2021 a lucrat la Playtech, apoi a ajuns în prezentul numit 9AM.
Mai multe

Ultima actualizare: 24 August 2022 - 11 : 08

Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.