Călătoria cu avionul a ajuns să fie la noroc în 2022. Cele mai recente cifre arată că, anul acesta, un zbor are de 2,5 ori mai mari șanse să fie anulat decât în 2019.

Călătoria cu avionul e la noroc. Zboruri anulate cu 2,5 mai mult în 2022 decât în 2019

Conform datelor unui furnizor global de călătorie, compania cu cele mai bune performanțe, în pofida crizei sanitare, a lipsei angajaților, cât și a grevelor, este Ryanair, care a avut numai 03% dintre zboruri anulate. La polul opus sunt companiile de linie. Air France, Luftansa și EasyJet, care nu au dat randament, având un procent de până la 3%.

Cei care au ales British Airways au avut de peste 12 ori mai multe șanse să nimerească un zbor anulat decât cei care au optat pentru Ryanair. Cât despre Air France-KML, transportator francez low-cost se confruntă cu anulări pe bandă rulantă. De miercuri și până joi au fost anulate 15% dintre cursele programate. Cel mai prost stă China Eastern.

Compania a fost afectată de restricţiile impuse de pandemie, dar şi de o defecţiune informatică de la sfârşitul lunii martie. În plus, transportatorul resimte şi efectele dezastruoase ale războiului din Ucraina, în ceea ce priveşte traseul aerian. Cât despre huburile de zbor, într-un top global al aeroporturilor cu cele mai multe întârzieri și anulări în primele nouă zile din luna iulie, Europa stă e fruntașă.

Aeroporturile din Bruxelles și Frankfurt au avut cele mai multe decalaje orare, de 72% și 68%. Surprinzător este că, deși plasat anterior în top în clasamentul celor mai proaste terminate, Aeroportul Henri Coandă poate fi regăsit acum printre cele care respectă cel mai mult timpii de plecare a aeronavelor. Doar 10% dintre zboruri au avut întârziere în primele zile din luna iulie. Pentru a evita aceste neplăceri, specialiștii ne îndeamnă să optăm pentru zboruri în afara orelor de vârf și să alegem aeroporturi cu un trafic redus.

Citeste si:
Minorii cu vârsta de peste 16 ani pot călători în afara țării fără...
Minorii cu vârsta de peste 16...


  • Zboruri anulate

  • Ryanair - 0,3%

  • Air France - 1%

  • Lufthansa - 1,5%

  • EasyJet UK - 2,8%

  • United Airlines - 3%

  • British Airlines - 3,5%

  • American - 3,6%

  • JetBlue - 4,3%

Europa: Tot mai multe zboruri sunt anulate din cauza lipsei de personal

Mii de curse aeriene în Europa au fost amânate sau chiar anulate din cauza lipsei de personal și a cererii mari. La haosul de pe aeroporturi contribuie și grevele tot mai dese, dar și problemele cu bagajele pierdute ori cu documentele de călătorie.

Aeroportul Otopeni, cel mai mare din România, a înregistrat de la începutul anului peste șapte mii de întârzieri și aproape 300 de zboruri anulate anulate. Motivele sunt cele care afectează și alte aeroporturi din Europa.

„În ultima perioadă din ce mai multe zboruri au fost anulate din motive de lipsă de personal, ceea ce înseamnă că dacă ar fi să ne uităm pe ultima săptămână 50 dintre zborurile care erau programate săptămâna trecută au fost anulate din lipsă de personal”, George Dorobanțu - reprezentant aeroport.

Citeste si:
Richard Browning, inventatorul costumului de zbor individual, vine...
Richard Browning,...

Astfel de situații tot mai frecvente aduc o serie de obligații pentru companiile aeriene.

„Fie că vor procura un bilet de avion către altă companie, fie vor oferi un zbor în aceeași zi sau a doua zi. În cazul în care este a doua zi, compania aeriană ar trebui să asigure pasagerilor și cazare, chiar un voucher cu servicii de masă”, a explicat Cristian Anghel, agent turistic.

„Ținem cont de faptul că se tot vehiculează de ceva vreme probleme în toate marile aeroporturi din Europa probabil că toată lumea vine cu inima îndoită să nu pățească asta. Momentan suntem în grafic”, a continuat agentul turistic Anghel.


Despre autor:

Alexandra Chivu
Alexandra Chivu scrie pentru 9AM din anul 2021, iar în prezent ocupă funcția de redactor-șef. Ea și-a început activitatea în presă în 2016, în cadrul Facultății de Jurnalism, unde a scris câteva articole pentru site-ul instituției. Ulterior, a publicat materiale în ziarul „Ultimă oră”. Și de aici a început greul. Primul impact important în carieră a fost în cadrul Digi FM, unde a redactat știri de radio. A început munca la revista Ciao, în 2017. Nu a poposit și a continuat la Fanatik, din 2018 până în 2019. În paralel, benevol, s-a ocupat în câteva rânduri de pagina de Facebook SOS Autism Brăila. Din 2019 și până în 2021 a lucrat la Playtech, apoi a ajuns în prezentul numit 9AM.
Mai multe

Ultima actualizare: 16 Iulie 2022 - 08 : 07

Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.