Social 16 August 2017 14:51
La sediul Serviciului pentru Eliberarea si Evidenta Pasapoartelor din Pipera este aglomeratie si pentru ca oamenii, inclusiv din alte judete, nu merg si la celelalte puncte de lucru din Bucuresti, a declarat, miercuri, purtatorul de cuvant al Ministerului Afacerilor Interne, Moniga Dajbog, care a precizat ca la Pipera sunt prelucrate aproximativ 600 de cereri pe zi, de pana la sase ori mai multe decat la un sediu de sector. Ea a mai spus ca in cele doua zile libere, 14 si 15 august, au fost prelucrate, la nivel national, aproape 2.500 de cereri.

”In urma discutiilor de astazi (miercuri - n.r.), ministrul Afacerilor Interne a solicitat conducerii Directiei Generale de Pasapoarte sa actualizeze analiza privind masurile concrete de extindere a infrastructurii si necesitatile de suplimentare cu personal, care sa deserveasca la capacitate maxima toate sediile din judetele care se confrunta cu un numar mare de cereri. Termenul pentru realizarea acesteia este de doua zile”, a spus Monica Dajbog, la finalul intalnirii ministrului Afacerilor Interne, Carmen Dan, cu seful Directiei Generale de Pasapoarte si cu prefectul Capitalei.

Purtatorul de cuvant al MAI a mai spus ca ministrul Carmen Dan a cerul Directiei de Pasapoarte sa prezinte in cursul zilei de miercuri o solutie pentru reducerea aglomeratiei de la sediul de eliberare a pasapoartelor din Pipera, in conditiile in care inca de la inceputul verii sute de oameni stau ore in sir la coada pentru depunerea actelor.

Monica Dajbog a precizat ca la sediul din Pipera, unde se elibereaza pasapoarte pentru cetatenii din Bucuresti si din Ilfov, se creeaza aglomeratie si din cauza ca multi cetateni, inclusiv din alte judete, nu merg si la celelalte puncte de lucru din Bucuresti, respectiv Piata Amzei nr. 13, Sector 1; str. Ion Tuculescu nr. 42, Sector 3; str. Straduintei nr. 1, Sector 4 si str. Virtutii nr. 1-3, Sector 6.

”Intr-o zi normala de lucru, in sediul din Pipera se prelucreaza aproximativ 600 de cereri, in timp ce intr-un sediu de sector se prelucreaza putin peste 100 de cereri”, a subliniat Monica Dajbog.

In legatura cu reclamatiile facute cu privire la imposibilitatea platirii taxelor pentru eliberarea pasapoartelor la Trezorerie, in zilele de 14 si 15 august, declarate libere, purtatorul de cuvant al MAI a spus ca aceasta unitate nu se afla in subordinea ministerului, astfel ca Directia Generala de Pasapoarte nu a putut impune deschiderea ghiseelor pentru plata taxelor, insa cetatenii au avut la dispozitie alte variante, precum plata online sau la oficiul postal din zona Pipera, scrie News.ro.

Citeste si:
Începe programul de ajutor pentru încălzire. Statul nu-și găsește...
Începe programul de ajutor...

In zilele de 14 si 15 august, din cauza numarului mare de programari pentru depunerea documentelor in vederea eliberarii pasapoartelor, conducerea Directiei Generale de Pasapoarte a cerut prefecturilor sa deschida mai multe ghisee pentru preluarea documentelor. Astfel, in 14 august au fost deschise centre in judetele Bacau, Caras-Severin, Cluj, Constanta, Galati, Iasi, Ilfov, Mures, Maramures, Satu-Mare, Teleorman, Vaslui si in municipiul Bucuresti (sediile din Pipera si Piata Amzei), iar in 15 august, au avut program cu public serviciile publice comunitare din judetele Galati, Maramures, Mures si Vaslui.

In zilele de 14 si 15 august, la nivel national au fost prelucrate 2.478 de cereri

”In Bucuresti, la sediul din Pipera accesul publicului s-a facut cu o intarziere de aproximativ 15 minute, din cauza unor probleme de comunicare intre conducerile celor doua directii care ali desfasoara activitatea in respectiva cladire, cea de pasapoarte si de inmatriculari vehicule. Desi probleme cu accesul au fost remediate intr-un interval de 15 minute, acestea au fost de natura sa creeze disconfort cetatenilor, fapt pentru care directorii celor doua directii isi cer scuze public”, a adaugat Monica Dajbog.
Citeste si:
Aglomerație la vama din Giurgiu din cauza unui protest al șoferilor...
Aglomerație la vama din...

Inca din luna iunie, la serviciile pentru eliberarea pasapoartelor din intreaga tara sunt cozi de zeci, chiar sute de persoane, multe dintre acestea reclamand organizarea defectuoasa si birocratia care ar fi principalele cauze ale acestei situatii.

Carmen Dan a anuntat, luni, ca a initiat un proiect de modificare a legii pentru prelungirea valabilitatii pasaportului de la 5 la 10 ani pentru persoanele cu varste de peste 25 de ani.

Noul sediu al Directiei de Pasapoarte va functiona de luni

Noul sediu al Directiei de Pasapoarte va functiona, incepand de luni, in centrul comercial Plaza Romania si va prelua activitatea a trei puncte de lucru din Bucuresti, urmand sa ramana deschise ghiseele din Pipera si din Piata Amzei, a anuntat tot purtatorul de cuvant al Ministerului Afacerilor Interne (MAI), Monica Dajbog.

Sediile de eliberare a pasapoartelor din strada Ion Tuculescu nr. 42, Sector 3, strada Straduintei nr. 1, Sector 4 si strada Virtutii nr. 1-3, Sector 6 vor mai functiona doar pana vineri, iar de luni se vor muta in mall Plaza.
Citeste si:
Programul secțiilor de pașapoarte din Capitală și alte județe se...
Programul secțiilor de...

Purtatorul de cuvant al MAI a precizat ca in noul centru vor functiona 20 de ghisee, cetatenii avand posibilitatea de a plati taxele la oficiile bancare si postale atat in centrul comercial, cat si in apropierea lui.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.