Pandemia a adus diverse schimbări în ceea ce privește mediul și modul de lucru propice pentru angajați, atât din punctul de vedere al acestora, cât și din perspectiva angajatorilor.

În timp ce tot mai mulți angajați caută siguranță și flexibilitate la job, dar și un echilibru între viața personală și cea profesională, angajatorii caută soluții care să îndeplinească toate aceste obiective.

Iată cum arată birourile viitorului:


  1. Medii mai sănătoase


Încă din perioada pandemiei, proprietarii clădirilor de birouri au fost provocați să investească tot mai mult în măsuri de siguranță în ceea ce privește sănătatea la locul de muncă. Dincolo de schimbările de natură funcțională, asigurarea unui climat rezilient în fața agenților patogeni a devenit mai importantă decât niciodată. Implementarea de măsuri sanitare, de inginerie, arhitectură și operaționale, vor îmbunătăți protecția sanitară în spațiile de birouri.


  1. Spații de lucru mai aproape de natură


Pe lângă crearea unei comunități într-un mediu sigur, atunci când spațiile de lucru se află în apropierea unui mediu natural, apar și mai multe beneficii pentru angajați. Iată câteva dintre cele mai importante:


  • Reducerea stresului și a anxietății – conexiunea cu natura poate ajuta la reducerea stresului și anxietății, lucru care poate îmbunătăți, la rândul lui, productivitatea și performanța la locul de muncă.


  • Creșterea creativității și a nivelului de concentrare – birourile situate în apropierea naturii sunt, de obicei, mai puțin zgomotoase, iar acest lucru creează o atmosferă mai relaxantă și favorabilă, pentru a gândi creativ și pentru a identifica noi soluții la diverse probleme.

    Citeste si:
    Stilul de muncă al viitorului: 5 tendințe de care să ții cont
    Stilul de muncă al...

  • Creșterea satisfacției și a angajamentului față de locul de muncă – atunci când mediul fizic de lucru este unul plăcut, moderne și relaxant, angajații se vor simți motivați să lucreze cât mai bine, aducând rezultate operaționale îmbunătățite. Totodată, un astfel de mediu poate să contribuie la retenția angajaților și la scăderea absenteismului nemotivat.



  1. Evenimente sociale


În menținerea echilibrului între viața personală și cea profesională, percepția asupra timpului petrecut la birou se schimbă. Trecerea de la „viața de birou” la cea personală trebuie să se facă treptat, pentru a crește nivelul de bunăstare al indivizilor, astfel că tot mai mulți angajatori oferă angajaților anumite beneficii în acest sens.

Citeste si:
Patru valori care pot defini companiile viitorului
Patru valori care pot defini...

Unul dintre aceste beneficii este și crearea, în noile spații de lucru, a zonelor de relaxare și de socializare, care să permită angajaților să colaboreze într-un mediu mai relaxat. Conform unui studiu realizat de Genesis Property, compania fondată de antreprenorul Liviu Tudor, 43% dintre angajați se așteaptă ca spațiile de birouri să includă zone flexibile de lucru, de tip cafenea, restaurant sau zone de socializare.

Zonele de relaxare și cele în aer liber, care promovează interacțiunea și bunăstarea, pot reprezenta locuri în care angajații pot să se destindă, reducându-și, astfel, nivelul de stres. Chiar și o pauză scurtă, de 10-15 minute, petrecută într-un astfel de spațiu poate avea un impact pozitiv asupra stării de spirit a angajaților și asupra performanței la locul de muncă.

Citeste si:
Cum să îți protejezi viitorul dacă ești freelancer la început de...
Cum să îți protejezi viitorul...

Un mediu sigur, un spațiu de lucru mai aproape de natură, dar și accesul la evenimente sociale sunt câteva dintre cele mai importante lucruri care definesc birourile viitorului. Așadar, pentru a crește loialitatea angajaților față de companie, ia în considerare aceste aspecte, atunci când creezi strategia de dezvoltare a afacerii!


Despre autor:

Alexandra Chivu
Alexandra Chivu scrie pentru 9AM din anul 2021, iar în prezent ocupă funcția de redactor-șef. Ea și-a început activitatea în presă în 2016, în cadrul Facultății de Jurnalism, unde a scris câteva articole pentru site-ul instituției. Ulterior, a publicat materiale în ziarul „Ultimă oră”. Și de aici a început greul. Primul impact important în carieră a fost în cadrul Digi FM, unde a redactat știri de radio. A început munca la revista Ciao, în 2017. Nu a poposit și a continuat la Fanatik, din 2018 până în 2019. În paralel, benevol, s-a ocupat în câteva rânduri de pagina de Facebook SOS Autism Brăila. Din 2019 și până în 2021 a lucrat la Playtech, apoi a ajuns în prezentul numit 9AM.
Mai multe

Ultima actualizare: 23 Martie 2023 - 10 : 03

Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.