Comercianţii din România au trecut pe plus în ediţia din acest an pe Black Friday, după două ore de la debutul campaniei, totalul volumelor tranzacţionate fiind de aproape 132 de milioane de lei, cu 12,23% peste rezultatul din 2020, în acelaşi interval orar.

Black Friday 2021. Aproape 3.600 de tranzacții procesate în minutul de aur; volumele tranzacționate sunt în creștere cu 12,23%

Conform datelor centralizate în timp real de procesatorul de plăţi PayU, numărul total al tranzacţiilor a ajuns la 191.887, în creştere cu 42,34% comparativ cu anul anterior, în timp ce valoarea medie a coşului de cumpărături s-a majorat la 684 de lei, iar în varianta cu rate se ridică la 1.064 de lei.

De asemenea, în minutul de aur au fost procesate 3.563 de tranzacţii, iar numărul mediu al acestui tip de proceduri este de 386.

Plata cu un singur click înregistra, la ora 9;05, o valoare în volum de 87,57 milioane de lei, în creştere cu 26,21% faţă de anul 2020, în timp ce totalul tranzacţiilor realizate în acelaşi mod era de 143.069, în creştere cu aproape 70%, de la an la an.

În ceea ce priveşte volumele tranzacţionate cross-border, acestea însumează aproximativ 8 milioane de lei (+23,86%), pe un număr total de tranzacţii de 15.050 (+58,67%).

Retail jobs

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

În topul ţărilor din care s-au realizat achiziţii în campania din România a Black Friday, în funcţie de banca emitentă, se află Marea Britanie, cu un număr al tranzacţiilor de de 8,712 (+58,15%), Ucraina (5.240 tranzacţii, +34,97%) şi SUA (380 tranzacţii, +2,54%).

Pe lista produselor favorite comandate conduce segmentul IT&C - cu 142.959 de tranzacţii (+75,19%), urmat de eTal (41.727 tranzacţii, +21,95%) şi Îmbrăcăminte (3.814 tranzacţii, +2,01%).

Campania de reduceri Black Friday are loc oficial în România, în acest an, pe 12 noiembrie.

În acest context, o analiză realizată de compania de hosting (găzduire web) din România, MxHost, relevă faptul că aproximativ 70% dintre magazinele online nu sunt pregătite pentru a face faţă creşterilor de trafic de Black Friday, în condiţiile în care traficul magazinelor online se dublează, de regulă, dar poate creşte, în unele cazuri şi de zece ori.

Citeste si:
Foreo dezvăluie cele mai mari reduceri de Black Friday la produsele...
Foreo dezvăluie cele mai mari...

Cât priveşte intenţia de cumpărare a consumatorilor în campania reducerilor, peste 50% dintre românii cu vârste cuprinse între 18 şi 65 de ani au declarat că vor să cumpere cel puţin un produs, o pondere ridicată fiind consemnată pe segmentul de vârstă 18 - 34 de ani, potrivit unui studiu telefonic realizat în perioada 22 - 28 octombrie de Kantar România.

Dintre aceşti potenţiali cumpărători, 64,6% intenţionează să cumpere de la magazinele online, iar bugetul alocat pentru Black Friday este de până la 1.000 de lei în cazul a peste o treime dintre respondenţi, între 1.000 şi 3.000 de lei pentru 40,7%, şi peste 3.000 de lei pentru 15,8%. La nivel general, media bugetului alocat de către români pentru cumpărăturile de Black Friday sare de 2.200 de lei.

Categoriile de achiziţii cele mai căutate de respondenţi sunt: electrocasnice mici, haine, televizoare, telefoane mobile, frigidere, încălţăminte, maşini de spălat, home & deco, laptopuri, cosmetice şi aragazuri.

Comandamentul Special Black Friday, înfiinţat de Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), a amendat cu 275.000 de lei un număr de 11 site-uri cu promoţii speciale, chiar în prima zi de activitate.

Citeste si:
Black Friday Glovo: Reduceri de până la 50% în aplicație, la sute...
Black Friday la Glovo: Sute...

Astfel, comisarii de la protecţia Consumatorilor au constatat că se practicau vânzări cu preţ redus, în condiţiile în care preţul de referinţă afişat pe site nu era cel mai mic preţ practicat în ultimele 30 de zile, prin modul incorect de calcul al preţului redus creându-se premisa existenţei unui avantaj specific preţului, consumatorii fiind determinaţi să ia o decizie de tranzacţionare pe care nu ar fi luat-o dacă ar fi cunoscut realitatea; lipsa indicării, pe site-ul societăţii, în mod clar şi neechivoc a datei la care încetează oferta sau dacă oferta se referă la stocul de bunuri disponibil.

Cei 11 operatori verificaţi sunt: Altex România SRL - www.mediagalaxy.ro, Flanco Retail SA - www.flanco.ro, FineStore Distribution SRL - magazin de băuturi alcoolice, Vivre Deco SA - www.vivre.ro, Studio Moderna SRL - www.top-shop.ro, Arsis Trading SRL - www.arsis.ro, Lc Waikiki Retail Ro SRL - www.lcv.ro, Elefant SRL - www.elefant.ro, Premium Store SRL - www.premiumstore.ro şi Pc Garage SRL - www.pcgarage.ro. AGERPRES.


Despre autor:

Alexandra Chivu
Alexandra Chivu scrie pentru 9AM din anul 2021, iar în prezent ocupă funcția de redactor-șef. Ea și-a început activitatea în presă în 2016, în cadrul Facultății de Jurnalism, unde a scris câteva articole pentru site-ul instituției. Ulterior, a publicat materiale în ziarul „Ultimă oră”. Și de aici a început greul. Primul impact important în carieră a fost în cadrul Digi FM, unde a redactat știri de radio, apoi a intrat „în pâine”, cu un program full-time, la revista Ciao, în 2017. Nu a poposit și a continuat la Fanatik, din 2018 până în 2019. În paralel, benevol, s-a ocupat în câteva rânduri de pagina de Facebook SOS Autism Brăila. De atunci și până în 2021 a lucrat la Playtech, apoi a ajuns în prezentul numit 9AM.
Mai multe

Ultima actualizare: 12 Noiembrie 2021 - 10 : 11

Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

{* *}

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.