Roverul Perseverance, care a ajuns pe Marte în luna februarie transportând la bord şi un minielicopter, a înregistrat sunetul celui de-al patrulea zbor al micuţei drone la sfârşitul lui aprilie, conform NASA.

Aceasta este atât prima înregistrare audio a unui zbor pe Marte dar şi prima înregistrare făcută de un rover autonom asupra unui alt aparat autonom pe o altă planetă.

În înregistrare zgomotul elicopterului nu se aude foarte bine pentru că roverul Perseverance se afla la aproximativ 80 de metri distanţă iar în atmosfera marţiană ultrararefiată undele sonore nu se propagă la fel de uşor ca pe Terra. Însă "puţinul care aude este o surpriză foarte plăcută", a comentat planetologul David Mimoun.

"Am desfăşurat teste şi simulări care ne-au arătat că microfonul (roverului Perseverance n.r.) abia dacă va capta sunetul elicopterului, pentru că atmosfera lui Marte opreşte propagarea undelor sonore. Am avut noroc că am putut înregistra elicopterul de la o asemenea distanţă. Această înregistrare reprezintă o mină de aur pentru înţelegerea atmosferei marţiene", a adăugat cercetătorul NASA.

Roverul Perseverance, care cântăreşte aproximativ 1 tonă şi are dimensiunea unui mic autoturism, a călătorit 472 de milioane de kilometri în 203 zile pentru a ajunge pe Planeta Roşie. El a asolizat în Craterul Jezero, fundul unui lac demult secat cu diametrul de aproximativ 45 de kilometri, pentru o misiune ştiinţifică ce se va desfăşura timp de cel puţin 2 ani.

Proiectarea şi construcţia acestui rover a durat 8 ani şi a costat aproximativ 2,5 miliarde de dolari. Misiunea roverului Perseverance are drept obiectiv ştiinţific principal căutarea urmelor de viaţă microbiană din trecutul planetei Marte şi studierea climei şi a geologiei acestei planete.

Valentina Podgorneac
Valentina Podgorneac este originară din Republica Moldova și la vârsta de doar 16 ani a ales să se mute la București pentru a-și continua studiile liceale. În anul 2017 a absolvit un colegiu cu profil economic, însă pasiunea pentru scris a fost mult mai puternică decât orice altă dorință. În timpul studiilor a redactat comunicate de presă în cadrul Organizației Studenților și Elevilor Basarabeni din București. A efectuat stagii de practică la agenția de presă RADOR și la Biroul de Comunicare al Ministerului Educației, acumulând multe informații și sfaturi utile pentru viitoarea sa carieră. A urmat un Curs de Dicție și Discurs Public cu Veronica Coberman, mentor în comunicare.

Valentina Podgorneac este absolventă a Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării din cadrul Universității București, iar de mai bine de un an face parte din familia 9AM. Iubește să știe tot ce mișcă, să fie informată, și la rândul ei, să informeze și pe alții, deoarece un om informat este un om puternic. Pentru ea, scrisul nu este doar o pasiune, ci un stil de viață.
Mai multe