Grasimea poate fi eliminata din organism si prin intermediul plamanilor, prin expiratie, nu doar prin arderile interne care o transforma in energie, potrivit unui studiu al biochimistilor australieni.

Autorii studiului considera insa ca oamenii vor trebui in continuare sa faca exercitii fizice daca vor sa slabeasca, intrucat simplele exercitii de respiratie nu sunt suficiente pentru a pierde in greutate.

Cercetatorii australieni au urmarit traseul urmat de grasimea care este eliminata de organism la nivel atomic. Studiul lor a fost publicat in editia de Craciun a publicatiei British Medical Journal. Rezultatele cercetarii arata faptul ca plamanii reprezinta principalul organ excretor asociat cu procesul de slabire.

Atunci cand grasimea este disociata in moleculele ei componente, se produc doua tipuri de fenomene. Legaturile chimice sunt rupte, iar acest proces elibereaza caldura si alimenteaza capacitatea musculara.

Insa atomii de grasime raman, iar cei mai multi dintre ei parasesc corpul prin intermediul plamanilor, sub forma dioxidului de carbon, afirma savantii australieni. Grasimile din alimente sunt stocate in organism sub forma unor celule denumite "adipocite", care intra in componenta trigliceridelor, scrie MEDIAFAX.

Trigliceridele sunt alcatuite din trei tipuri de atomi: carbon, hidrogen si oxigen. Atunci cand ele se descompun, aproximativ o cincime formeaza apa (H2O), iar celelalte patru cincimi devin dioxid de carbon (CO2).

Apa astfel rezultata poate fi eliminata prin urina, fecale, transpiratie, expiratie, lacrimi si prin alte fluide corporale. Cantitatea de apa pierduta poate fi foarte repede inlocuita atunci cand persoana in cauza bea lichide.

Insa carbonul expirat (din CO2) poate fi inlocuit doar prin consumul de alimente si bauturi, precum sucurile din fructe.
Studiul a fost coordonat de Ruben Meerman si Andrew Brown de la University of New South Wales din Australia. Dioxidul de carbon reprezinta principalul "deseu atomic" atunci cand grasimea este metabolizata, afirma ei.

Cercetatorii australieni considera ca o persoana pierde in medie cel putin 200 de grame de carbon in fiecare zi si aproximativ o treime din aceasta cantitate este eliminata in timpul somnului. Inlocuirea unei ore de odihna cu practicarea de exercitii fizice de intensitate moderata, precum joggingul, elimina din organism o cantitate suplimentara de 40 de grame de carbon, crescand astfel cu o cincime cantitatea de carbon eliminata in fiecare zi.

Analiză făcută din birou. Un salariu de 1.400 de lei, suficient...
Analiză făcută din birou. Un...

Pentru a evita procesul de ingrasare, oamenii au deci nevoie sa pastreze un echilibru intre alimentele consumate pe de-o parte si greutatea pierduta prin exercitii fizice si expiratie pe de cealalta parte.