Exercitiile fizice sporesc diversitatea bacteriilor "bune" din stomac, conform cercetatorilor irlandezi, care au descoperit ca o varietate redusa a acestui tip de organisme favorizeaza obezitatea si slabesc sistemul imunitar.

Oamenii de stiinta de la University College of Cork, care si-au publicat rezultatele cercetarii in revista British Medical Journal, au analizat mostrele de sange si scaun ale unui grup de 40 de jucatori profesionisti de rugby, aflati in mijlocul unui program riguros de antrenament, pentru a stabili nivelul florei bacteriene din stomacul acestora.

Mostrele lor au fost comparate cu mostrele prelevate de la 46 de barbati sanatosi, care nu erau sportivi profesionisti, dar care aveau aceeasi constitutie fizica si varsta ca jucatorii de rugby.

Jumatate dintre cei 46 de voluntari aveau un indice de masa corporala (IMC) de 25 de puncte sau chiar mai putin, si jumatate aveau un IMC de la 28 de puncte in sus. Toti participantii la studiu au completat un chestionar referitor la frecventa consumului anumitor alimente, cu detalii despre cat de des si in ce cantitati au consumat, in ultimele patru saptamani, 187 de produse alimentare prezente in chestionar.

Totodata, voluntarii au fost intrebati daca faceau miscare fizica si daca practicau vreun sport.

Cercetatorii au constatat ca sportivii aveau niveluri mai scazute de markeri inflamatori si un profil metabolic mai bun decat barbatii cu IMC crescut. In acelasi timp, sportivii aveau un nivel mai crescut al bacteriilor din stomac decat barbatii din grupul de comparatie, mai ales cei cu IMC crescut.

De asemenea, s-a observat cresterea nivelului unui anumit tip de bacterii. Este vorba despre bacteriile din familia Akkermansiaceae, o specie de bacterii asociata cu rate mai scazute ale obezitatii si tulburari metabolice asociate.

Analiza dietelor participantilor la studiu a aratat ca jucatorii de rugby mancau mai mult decat voluntarii din grupul de comparatie, mai ales alimente bogate in proteine - in proportie de 22 % fata de 15 %, cat s-a inregistrat in grupul de comparatie.

Cum să extragi toate avantajele posibile dintr-o sesiune de...