Excesul de insulina, responsabil pentru diabetul de tip 2, modifica celulele din creier, afectand neuronii, fapt care duce la dezvoltarea maladiei Alzheimer, au descoperit cercetatorii de la Universitatea Albany din New York, informeaza dailymail.co.uk.

Cercetatorii americani au descoperit ca anumite faze grave ale dementei ar putea fi, de fapt, diabet de tip 2 in forma avansata, dupa ce au observat ca aproape trei sferturi dintre pacientii cu aceasta forma de diabet s-au imbolnavit de Alzheimer.

Explicatia consta in faptul ca insulina produsa in exces patrunde in creier si distruge substante chimice-cheie. Insulina produce proteine amiloide care otravesc neuronii si cauzeaza maladia Alzheimer, transmite MEDIAFAX.

"Persoanele care se imbolnavesc de diabet trebuie sa inteleaga ca acest fapt inseamna mai mult decat tinerea sub control a greutatii sau decat urmarea unei diete. Este, de asemenea, primul pas catre declinul cognitiv", a declarat Ewan McNay, de la Universitatea din New York.

Riscul crescut de Alzheimer pentru persoanele cu diabet 2 a fost avut in vedere de ceva vreme de comunitatea stiintifica.

Oamenii de stiinta au experimentat aceasta teorie pe cobai, pe care i-au hranit cu alimente bogate in grasimi si au asteptat sa se imbolnaveasca de diabet 2. Apoi au testat creierul animalelor, descoperind ca memoria acestora era afectata odata cu dezvoltarea diabetului.

Cand cercetatorii au examinat creierul cobailor, s-a detectat prezenta proteinelor amiloide, simptome intalnite si in cazul pacientilor cu maladia Alzheimer. Ewan McNay crede ca aglomerarea de amiloide apare deoarece, atunci cand corpul dezvolta rezistenta la insulina, ajunge sa produca in exces acest hormon.

Insulina in exces ajunge apoi in creier, unde ar trebui sa fie tinuta sub control de o enzima care descompune proteina amiloid.

Cu toate acestea, "deoarece este in exces, insulina inghite aceasta enzima, astfel incat proteina amiloid nu mai poate fi descompusa. Prin urmare, aceasta se acumuleaza pana ce ajunge sa formeze mase toxice, care otravesc neuronii. Este aceeasi acumulare de amiloide care cauzeaza ambele boli - astfel incat diabeticii de tip 2 chiar au Alzheimer in forma incipienta", a adaugat cercetatorul american.

Analiză făcută din birou. Un salariu de 1.400 de lei, suficient...