Calitatea drumurilor în România lasă de dorit, iar în unele cazuri, când avem cea mai mare nevoie de un drum liber și curat, suntem nevoiți să nu ne abatem de la poteca noastră plină de gropi, pentru că este mult mai rapidă. Astfel, statul vrea să dețină propria hartă a drumurilor din România. E vorba despre un fel de Waze care nu va anunța prezența polițiștilor de la Rutieră sau eventualele ambuteiaje.
Prima aplicație românească, la cererea statului. Așa poți vedea din timp calitatea drumurilor noastre
Scopul aplicației web-GIS CESTRIN pentru monitorizarea proiectelor rutiere este să ne ajute să identifice locurile de pe autostrăzi ori drumuri unde sunt gropi, marcaje lipsă, lucrări sau diferite obstacole. Totodată, conducătorii auto vor putea semnala și drumurile cu acces îngreunat din cauza condițiilor meteorologice.
Ei vor putea alerta autoritățile și despre zonele cu vizibilitate redusă, unde riscul de accidente e mare, cât și despre porțiunile de drum cu lucrări rutiere de scurtă durată.
„Administratorul punctului național de acces (...) realizează un sistem național pentru raportarea voluntară, accesibil online tuturor utilizatorilor drumurilor, pentru a facilita colectarea detaliilor privind evenimentele transmise de utilizatorii drumurilor și de vehicule și a oricăror altor informații legate de siguranță care sunt percepute de cel care informează ca fiind un pericol real sau potențial pentru siguranța infrastructurii rutiere”, se arată în Ordonanța Guvernului pentru modificarea și completarea Legii nr. 265/2008, conform HotNews.
![]()
Centrul de Studii Tehnice Rutiere și Informatică este cel care operează Punctul Național de Acces, sistemul deschis de raportare al problemelor de pe drumurilor publice. Cu toate acestea, serviciul este unul cu acces restrâns, fiind disponibil pentru înregistrare doar companiilor publice și autorităților locale.
Aplicația poate fi accesată AICI.
Ce poți raporta
Printre problemele ce ar putea fi raportate ar fi carosabil deteriorat, marcaje sau semnale lipsă, drumuri cu acces îngreunat din cauza condițiilor meteo, zone de accident nesecurizate, zone cu vizibilitate reduse, vehicule pe contrasens, blocaje sau obstacole, precum și zonele cu lucrări rutiere de scurtă durată.
Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a transmis pentru sursa menționată cum arată, pentru moment, structura datelor pe care le colectează în cadrul Punctului Național de Acces.
VIDEO Ce se va alege de Republica Moldova? Harta lui Lukashenko în...

Momentan, planul este ca în viitorul serviciu de raportare disponibil oricărui șofer de care se va ocupa CNAIR prin CESTRIN să fie destinat rețelei de autostrăzi și drumuri naționale.
El ar putea fi extins și la drumuri județene și locale prin încheierea unor parteneriate cu autoritățile locale așa încât o sesizare de la un conducător auto aflat pe un drum județean să fie redirecționată automat către administratorul de drum aferent, CJ sau primărie.
Despre autor:

Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
Mai multe despre
-
Cum să investești într-un startup: primii pași
Sursa: start-up.ro
-
Implicare în societate: compania privată care a construit un drum
Sursa: green.start-up.ro
-
Povestea Precious Circuit, start-up-ul fondat de doi tineri care fac...
Sursa: retail.ro
-
Se poartă și sunt minunate (nu, nu vorbim de very peri): Top 7 culori în...
Sursa: garbo.ro
-
Cum te pot ajuta cărțile de tarot să ai grijă de sănătatea mintală
Sursa: kudika.ro
-
dertour
Sursa: wall-street.ro
-
Raiffeisen Bank majorează dobânzile la produsele de economisire în lei
Sursa: futurebanking.ro