Federația Operatorilor Români de Transport (FORT) a anunțat că asociaţiile patronale ale transportatorilor rutieri au obţinut, în cadrul protestului de miercuri, 29 septembrie, publicarea proiectului de amnistie fiscală pentru transportatorii rutieri.

FORT: Transportatorii rutieri au obținut publicarea proiectului de amnistie fiscală

Asociaţiile patronale ale transportatorilor rutieri - FORT, ATM Bucovina, UNTRR, APULUM - au organizat miercuri, 29 septembrie, în faţa Guvernului, un protest privind cele mai acute probleme din industrie: reîncadrarea diurnei ca venit salarial, criza de pe piaţa RCA şi carantinarea şoferilor profesionişti.

Delegaţia formată din reprezentanţii asociaţiilor a obţinut publicarea propunerii legislative pentru anularea unor obligaţii fiscale şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative la Camera Deputaţilor şi promisiunea Guvernului că în termen de şase săptămâni acesta ar urma să fie aprobat de Parlament.

"În ciuda dificultăţilor majore cu care se confruntă transportatorii rutieri români, legate de impactul pandemiei Covid-19, precum şi de prevederile discriminatorii ale legislaţiei europene din cadrul Pachetului Mobilitate 1, în loc să fie sprijinită la nivel naţional, industria de transport rutier din România este ameninţată cu falimentul prin acţiunile ANAF care au vizat impozitarea retroactivă pe ultimii cinci ani a diurnei plătite de transportatorii români şoferilor profesionişti de transport internaţional care nu au activitate pe România, deşi această situaţie este o consecinţă a volumului redus de exporturi al României în ultimii 30 de ani", se menţionează în comunicat.

Astfel, FORT, ATM Bucovina, UNTRR, APULUM s-au angajat să urmărească evoluţia legislativă a proiectului de lege, urmând ca de luni să meargă în Parlament. Totodată, va fi înregistrată o nouă cerere pentru un mare protest naţional în Piaţa Victoriei din Bucureşti în data de 17 noiembrie 2021.

Retail jobs

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Potrivit sursei citate, în cadrul întâlnirii cu reprezentanţii Guvernului, asociaţiile patronale au primit promisiunea că şoferii profesionişti vor fi exceptaţi de la măsura carantinei, însă, la finalul şedinţei Executivului, prim-ministrul a declarat în conferinţa de presă că decizia de carantinare a şoferilor profesionişti nu depinde de Guvern, ci de specialişti, urmând ca joi să aibă loc o întâlnire cu şeful Departamentului pentru Situaţii de Urgenţă, Raed Arafat.

"Solicităm excluderea şoferilor profesionişti de la măsurile de carantină pentru a evita ca în perioada următoare să apară întreruperi ale lanţurilor de aprovizionare", spune FORT.

În ceea ce priveşte RCA, reprezentanţii FORT susţin că Guvernul are programate discuţii cu ASF pentru a se asigura că procedura de clasificare a asiguraţilor cu risc ridicat de la BAAR funcţionează în mod real pentru a preveni derapajele din piaţă.

"Reamintim că în cazul în care un client primeşte de la cel puţin trei asigurători diferiţi oferte ale căror prime de asigurare RCA sunt cu 36% (factorul N) mai mari faţă de tariful de referinţă, aferent segmentului de risc din care face parte, este încadrat în categoria asiguraţilor cu risc ridicat, potrivit Legii nr. 132/2017. Astfel, acesta se poate adresa BAAR pentru o ofertă RCA'', precizează reprezentanţii patronatelor.

Citeste si:
A dat ordin Liviu Dragnea să fie bătuți românii la protestul din 10...
A dat ordin Liviu Dragnea să...

Potrivit FORT, România este a 8-a piaţă de transport rutier din Uniunea Europeană şi se poziţionează pe locul 3 în UE la operaţiunile de transport rutier internaţional de tip cross-trade (10,5%) şi cabotaj (8.2%), după Polonia şi Lituania, deşi suntem de-abia a 15-a economie ca mărime din UE. Transportul rutier şi activităţile conexe generează circa 5% din PIB al României şi angajează peste 350.000 de persoane. AGERPRES.


Despre autor:

Alexandra Chivu
Alexandra Chivu scrie pentru 9AM din anul 2021, iar în prezent ocupă funcția de redactor-șef. Ea și-a început activitatea în presă în 2016, în cadrul Facultății de Jurnalism, unde a scris câteva articole pentru site-ul instituției. Ulterior, a publicat materiale în ziarul „Ultimă oră”. Și de aici a început greul. Primul impact important în carieră a fost în cadrul Digi FM, unde a redactat știri de radio, apoi a intrat „în pâine”, cu un program full-time, la revista Ciao, în 2017. Nu a poposit și a continuat la Fanatik, din 2018 până în 2019. În paralel, benevol, s-a ocupat în câteva rânduri de pagina de Facebook SOS Autism Brăila. De atunci și până în 2021 a lucrat la Playtech, apoi a ajuns în prezentul numit 9AM.
Mai multe

Ultima actualizare: 30 Septembrie 2021 - 12 : 09

Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

{* *}

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.