Prabusirea turnurilor World Trade Center la 11 septembrie 2011 a fost provocata de reactia exploziva generata de intrarea in contact a aluminiului topit provenit de la avioanele Boeing 767 deturnate de teroristi cu apa din sistemul antiincendiu, apreciaza un expert norvegian, citat de AFP.

Comisia de ancheta oficiala privind aceste atentate a conchis ca elementele metalice care formau structura interna a turnurilor gemene, incalzite pana la incandescenta in urma incendiului, a cedat.

Dar, potrivit lui Christian Simensen, cercetator la departamentul Materiale si Chimie al SINTEF, cel mai important organism independent de cercetare din Scandinavia, explicatia autoritatilor americane este eronata.

  • Care este explicatia?

Potrivit teoriei sale, aluminiul care intra in compozitia cabinelor celor doua avioane a inceput sa se topeasca sub efectul incendiului si s-a scurs catre etajele inferioare, unde a intrat in contact cu apa proiectata de sistemul antiincendiu.

Atunci a avut loc un fenomen binecunoscut chimistilor: o explozie devastatoare, scrie MEDIAFAX.

"Combinatia de aluminiu topit si apa produce explozii fenomenale, asa cum demonstreaza atat expertizele stiintifice, cat si cele 250 de accidente inregistrate in cadrul industriei de aluminiu din 1980", subliniaza Simensen in studiul sau, publicat in revista de specialitate Aluminium International Today si prezentata recent intr-o conferinta la San Diego.


Una dintre aceste experiente a pus in contact 20 de kilograme de aluminiu topit si 20 de litri de apa, cu putina rugina drept catalizator: deflagratia a distrus tot laboratorul si a lasat un crater de 30 de metri in diametru, a asigurat cercetatorul.

Ori fiecare dintre avioanele Boeing care au intrat in turnurile World Trade Center continea 30 de tone de aluminiu.

Avioanele care au intrat in turnuri "ar fi trebuit sa fie acoperite cu fragmente de pereti interiori, tavan si podele, ramasite pe care le-au luat cu ele in momentul in care s-au incastrat in cladiri", la fel cum meteorit care ajunge pe Terra antreneaza in urma sa sedimente de sol.


"Aceste ramasite erau formate in cea mai mare parte din rigips, un material prost conducator de caldura, iar acestea au format probabil un scut care a mentinut caldura in apropiere de carlinga si a protejat restul cladirii", continua el, conform MEDIAFAX.
Citeste si:
11 filme emotionante despre atentatele din 11 septembrie 2001
11 filme emotionante despre...

Acest scut ar fi permis incendiului provocat de carburantul avioanelor sa ridice foarte mult temperatura cabinelor.

"Aliajul de aluminiu din care sunt formate cabinele, care contine si magneziu, se topeste la 660 de grade Celsius. Iar daca aluminiul este adus la temperatura de 750 de grade Celsius, el devine la fel de lichid a apa", subliniaza Simensen, care crede ca acest fenomen s-a produs in turnurile gemene.

  • Scurgandu-se spre etajele inferioare, mai multe tone de aluminiu ar fi intrat in contact cu apa din sistemul antiincendiu, provocand o reactie imediata: cresterea temperaturii cu mai multe sute de grade si eliberarea hidrogenului, un gaz cu capacitate mare de explozie.

O astfel de deflagratie este suficient de puternica pentru a spulbera o intreaga sectiune a turnului, care s-a prabusit ca un castel din carti de joc.
Citeste si:
[Video] Turnul One WTC, inaugurat la 13 ani de la atentate
Video  Turnul One World...

Numeroase persoane prezente in apropierea turnurilor in momentul atentatului afirma ca au auzit explozii chiar inainte ca cele doua cladiri sa se prabuseasca.

Mai degraba decat o reactie chimica, unii amatori de comploturi vad in aceasta o dovada ca turnurile gemene au fost minate anterior de agenti secreti americani sau israelieni.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.