Telescopul spatial Hubble a descoperit un satelit de mici dimensiuni care orbiteaza in jurul planetei pitice Pluto, au anuntat reprezentantii NASA

Hubble se afla in cautarea unor inele in jurul lui Pluto, aflata la marginea sistemului nostru solar, in momentul in care a descoperit P4 - numele provizoriu pentru satelitul gasit recent.

Cu un diametru cuprins in intervalul 12-32 de kilometri, P4 este cel mai mic dintre cei patru sateliti ai lui Pluto, au declarat expertii NASA.

Charon, cel mai mare dintre satelitii lui Pluto, are un diametru de 1.043 de kilometri, iar ceilalti doi sateliti, Nix si Hydra, au diametre cuprinse in intervalul 32-112 kilometri, scrie mediafax.ro.

Descoperirea a fost facuta de Mark Showalter, de la SETI Institute din Mountain View (California), coordonatorul acestui program spatial.

"Este remarcabil faptul ca Hubble ne da posibilitatea de a vedea un obiect atat de mic aflat la o distanta de peste 5 miliarde de km", a spus Mark Showalter, potrivit foxnews.com.

P4 se afla intre orbitele Nix si Hydra, ambii sateliti fiind descoperiti cu ajutorul lui Hubble in 2005. Charon a fost descoperit in 1978, de U.S. Naval Observatory.

• Cercetatorii cred ca toti cei patru sateliti ai lui Pluto s-au format atunci cand Pluto si un alt corp ceresc de marimea unei planete s-au ciocnit, in primii ani din istoria sistemului nostru solar. Luna, satelitul Terrei, ar fi putut sa se fi format in acelasi fel.

P4 a fost vazut pentru prima data intr-o fotografie realizata de Hubble pe 28 iunie, iar existenta lui a fost confirmata pe baza altor fotografii realizate de Hubble, pe 3 iulie si 18 iulie.

• Initial considerata planeta cea mai indepartata de Soare, Pluto a fost clasata in categoria "planetelor pitice" de catre Uniunea Internationala a Astronomilor, in 2006, reducand astfel la opt numarul planetelor din sistemul nostru solar.
Descoperire IMPRESIONANTA pe planeta Pluto