Astrofizicianul Greg Laughlin a creat o formula pentru a calcula valoarea planetelor.

Tinand cont de mai multe caracteristici ale planetei, printre care varsta, marimea, temperatura sau masa, Laughlin a ajuns la concluzia ca Pamantul este cotat la 3.000 trilioane de lire sterline, Marte - la 10.000 de lire, iar Venus este cotata la mai putin de un penny, scrie Daily Mail.

Laughlin, profesor la Universitatea Santa Cruz din California, a inventat aceasta formula de calcul pentru a evalua descoperirile facute de NASA, cu ajutorul telescopului spatial Kepler .

• Kepler este prima misiune NASA capabila sa gaseasca planete asemanatoare Pamantului, ca si dimensiuni, in sau in apropierea “zonei de locuit”.

Inainte de Kepler, doar planetele extrasolare de dimensiuni mari puteau fi observate, deoarece doar gigantii de gaz erau usor de detectat la distante interstelare mai mari, insa gratie acestui telescop, numarul exoplanetelor descoperite a crescut foarte mult in ultima vreme, potrivit blogului Kepler.

"Mereu am considerat ca formularea < planeta asemanatoare Pamantului > este nesatisfacatoare, de aceea am creat aceasta scara pentru a vedea daca o planeta merita sa fie mediatizata sau nu. Dar, pana acum, este doar o metoda de a masura cat de incantat sunt de descoperirea unei anumite planete", a declarat acesta, adaugand ca doar planetele care valoreaza peste 60 de milioane de lire sterline merita cercetate.

"Formula aceasta ne face sa realizam cat de pretios este Pamantul si sper ca ne va impulsiona sa-l protejam mai bine", a conchis Laughlin.

Desi este de 1.4 ori mai mare decat Terra, noua planeta, numita Kepler 10B, este cea mai mica planeta dintre cele descoperite in afara sistemului nostru solar.

In cadrul unei conferinte recente, Dimitar Sasselov, co-investigator al Telescopului Kepler a anuntat ca pana in prezent, au fost descoperite alte 140 de planete orbitand alte stele, care se aseamana cu Pamantul.
Iulia Albu dă de pământ cu vedetele care promovează clinici și...
Iulia Albu dă de pământ cu...

In mod normal, astfel de vesti se anunta cu tam-tam, insa, anuntul descoperirii de giganti asemanatori Terrei a fost facut in cadrul conferintei TEDGLobal, din Oxford, Marea Britanie, unde Sasselov a vorbit despre micile planete drept “candidati”, adaugand ca este uimitor faptul ca cele mai multe se regasesc in Calea Lactee.