Misiunea NASA, Kepler, a descoperit prima planeta stancoasa in afara sistemului nostru solar.
Desi este de 1.4 ori mai mare decat Terra, noua planeta, numita Kepler 10B, este cea mai mica planeta dintre cele descoperite in afara sistemului nostru solar, scrie nasa.gov.

"Capacitatile foarte bune ale lui Kepler au condus la dovada clara si la descoperirea unei planete stancoase, care orbiteaza in jurul unei stele, alta decat Soarele nostru", a declarat Natalie Batalha, cercetator in cadrul misiunii Kepler.

Fotometrul ultra-precis al luiKepler a masurat scaderea mica in luminozitate a unei stele, care se produce atunci cand o planeta trece in fata ei. Dimensiunea planetei poate fi dedusa din masurarea timpului dintre golurilor succesive

Kepler este prima misiune NASA capabila sa gaseasca planete asemanatoare Pamantului, ca si dimensiuni, in sau in apropierea “zonei de locuit”.

Planeta Kepler-10b orbiteaza o data la fiecare 0,84 zile si este de 20 de ori mai aproape de steaua sa decat este Mercur de Soare. Potrivit EVZ, aceasta apropiere inseamna o temperatura medie de peste 1.300 de grade Celsius (2500 Fahrenheit). Mercur este cea mai apropiata planeta de Soare, perioada sa orbitala fiind de numai 88 de zile. Steaua are o varsta de 11.9 miliarde de ani (Soarele - 4,5 miliarde de ani).

In cadrul unei conferinte recente, Dimitar Sasselov, co-investigator al Telescopului Kepler a anuntat ca pana in prezent, au fost descoperite alte 140 de planete orbitand alte stele, care se aseamana cu Pamantul.

In mod normal, astfel de vesti se anunta cu tam-tam, insa, anuntul descoperirii de giganti asemanatori Terrei a fost facut in cadrul conferintei TEDGLobal, din Oxford, Marea Britanie, unde Sasselov a vorbit despre micile planete drept “candidati”, adaugand ca este uimitor faptul ca cele mai multe se regasesc in Calea Lactee, potrivit discovery.com.

Telescopul Fermi al NASA a ajutat oamenii de stiinta sa detecteze particule de antimaterie deasupra fulgerelor de pe Pamant, un fenomen necunoscut pana acum. Oamenii de stiinta cred ca particulele de antimaterie s-au format in interiorul furtunilor si sunt asociate cu fulgerele. Este estimat ca in fiecare zi au loc aproximativ 500 de explozii cu raze Gamma, insa majoritatea raman nedetectate, relateaza NASA
Telescopul Kepler a descoperit o noua super-Terra
Telescopul Kepler a...

Tot cu ajutorul unei misiuni NASA Kepler, cercetatorii, dar si noi oamenii de rand, am avut ocazia sa ascultam muzica fenomenala, pe care doar artistii o descriau in operele lor, drept "muzica sferelor". Daca nu vi se pare impresionat, ganditi-va doar la o stea gigantica, rosie, care vibreaza, un "concert magistral Kepler", cum il numeste, Daniel Huber, astronom in cadrul Universitatii din Sidney Australia, membru al misiunii Kepler.

In iunie, NASA ne dezvaluia cum suna "particula lui Dumnezeu", cercetatorii sustinand ca au reusit sa simuleze sunetul care apare cand este creata o particula Higgs boson. Acum, au reusit din nou sa uimeasca intreaga lume cu noile sunete captate din intregul Univers, postate pe site-ul oficial NASA.

Bianca Drăgușanu, prima reacție după ce a aflat că Daniela Crudu...