In cadrul unei conferinte recente, Dimitar Sasselov, co-investigator al Telescopului Kepler a anuntat ca pana in prezent, au fost descoperite alte 140 de planete orbitand alte stele, care se aseamana cu Pamantul.
In mod normal, astfel de vesti se anunta cu tam-tam, insa, anuntul descoperirii de giganti asemanatori Terrei a fost facut in cadrul conferintei TEDGLobal, din Oxford, Marea Britanie, unde Sasselov a vorbit despre micile planete drept “candidati”, adaugand ca este uimitor faptul ca cele mai multe se regasesc in Calea Lactee, potrivit discovery.com.

Inainte de Kepler, doar planetele extrasolare de dimensiuni mari puteau fi observate, deoarece doar gigantii de gaz erau usor de detectat la distante interstelare mai mari, insa gratie acestui telescop, numarul exoplanetelor descoperite a crescut foarte mult in ultima vreme, potrivit blogului Kepler.

Desi aceasta veste lansata de catre Sasselov este una importanta, putem ciocni sampania, doar dupa ce NASA va confirma veridicitatea descoperirilor. Singura intrebare pe care ne-o punem acum este, daca exista planete asemanatoare cu a noastra, atunci inseamna ca exista si viata extraterestra? Speculatiile despre extraterestri se pot multiplica acum, asa ca probabil, "viata asa cum o stim si o experimentam" pe Pamant, poate fi prezenta in intreaga Galaxie.

Scurgerile de informatii neoficiale, facute public de catre cercetatorul Dimitar Sasselov au picat fix la tanc pentru a irita controverse mai vechi asupra telescopului Kepler si informatiile impartasite comunitatii astronomice de catre NASA. In plus, datele NASA sunt considerate proprietare pentru un an dupa ce s-au facut descoperirile, ceea ce ne face sa speram ca vom avea parte de noutati in 2011, cand vor deveni publice toate aceste informatii divulgate de catre Sasselov.