Afla ce nu ar trebui sa-ti lipseasca din regimul alimentar pentru o viata super-sanatoasa.
Sanatatea noastra depinde de factori simpli, atat de simpli incat mai mereu suntem tentati sa-i neglijam. Asadar potrivit Healthy, regimul alimentar, programul de activitate zilnica, igiena, somnul si pozitivismul sunt factorii pe care daca i-am respecta asa cum se cuvine, ne-ar asigura o sanatate de fier si o viata lunga. Si pentru ca toate aceste alegeri ne stau la indemana, specialistii au decis care sunt principalele alimente la care daca am reusi sa ne limitam in mare masura regimul alimentar, atunci cu siguranta in cateva luni dupa schimbarile principale ale alimentatiei am observa cat de multe aspecte s-au ameliorat: infectiile au incetat sa recidiveze (cum ar fi candidoza de exemplu sau racelile frecvente ori inflamarea amigdalelor), tonicitatea organismului este mai mare (avem mai multa forta fizica, dar si psihica, starile de somnolenta sau “lene” au disparul, avem initiativa, suntem energici si veseli), oboseala se resimte mai putin si asa mai departe. Iata care sunt principalele alimente care ne asigura sanatatea.
  • Apa
Desi nu este chiar un aliment, ea reprezinta insa baza tuturor mecanismelor noastre interioare, fara exceptie: incepand de la umezirea aerului din interiorul plamanilor si culminand cu cele mai fine procese metabolice, reglare, mediu de schimb intre diferite compartimente ale corpului, mediu de trasnport, alcatuind plasma sau intrand in compozitia lichidelor unor secretii glandulare (sucurile gastrice de exemplu), ne ajuta in detoxifiere (prin asigurarea fluxului renal) si asa mai departe. Poate ca acum este mai clar de ce se tot spune acea regula a celor doi litri de lichide pe zi! E simplu, si totusi atat de important sa respectam necesitatile hidrice ale organismului. Chiar daca nu sunteti obisnuiti sa va hidratati corect si organismul a incetat de mult sa va mai “ceara” apa prin senzatia de sete, va puteti impune intial un regim hidric caci educatia alimentara, ca orice educatie de altfel, inseamna mai intai control, iar in ceea ce priveste propriile alegeri putem spune ca noi le controlam.
  • Fructele
Nutritionistii recomanda intre trei si cinci fructe diferite pe zi. Aceasta pentru ca fructele contin foarte multe vitamine si antioxidanti, dar si fibre si fructoza, un zahar foarte bine tolerat de organism. Asadar fructele aduc cel mai mare aport de vitamine, importante in producerea unor celule sanguine care combat anemia (de exemplu acidul folic stimuleaza formarea de globule rosii), cresc imunitatea, avand rol totodata si in reglarea metabolismului si favorizand absorbtia altor nutrieniti importanti pentru organism la nivelul tubului digestiv. Astfel fructele combat in mod general bolile prin cresterea imunitatii, ajuta la ameliorarea infectiilor prin calitatile lor antiinflamatoare si previn inclusiv cancerele.
  • Legumele
Legumele sunt bogate in vitamine, dar mai ales in fibre si minerale. Mineralele au si ele un rol vital in organism, asigurand formarea unor hormoni (de exemplu iodul pentru hormonii tiroidieni), asigurand unele procese musculare vitale (cum ar fi contractia muschiului inimii) si mediind un numat mare de procese avand roluri bine determinate in fiecare celula din organism, fara exceptie, in functie de mineralul implicat. Fibrele au rol in digestie, prevenind pana si cancerul de colon sau alte cancere digestive.

Click aici pentru a descoperi alte 4 alimente care-to pot asigura o sanatate de fier.

Retail jobs

Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.