Ciclismul urban, imbratisat in ultima vreme de tot mai multi oameni, se dovedeste a nu fi chiar un sport fara pericole, daca punem la socoteala gropile, pericolele din trafic sau mitocaniile...asta daca esti femeie.
Prima femeie de pe glob care a indraznit sa-si ridice fusta si sa se suie pe saua unei biciclete a fost Annie "Londonderry" Kopchovsky. In anul 1894, ea a plecat intr-un tur al lumii pe doua roti, dovedindu-se a fi o revolutionara si devenind mai tarziu chiar subiectul unui film documentar "Noua Femeie" (The New Woman: A Documentary Film on Annie Londonderry).

Aceasta purta intotdeauna cand mergea cu bicicleta un mic revolver pentru auto-aparare. Daca stam sa ne gandim bine, oare asta ar trebui sa faca si femeile din zilele noastre pentru a se apara de mitocaniile, dar si de pericolele din trafic? Poate ca nu este inca necesar..

Problema cu purtatul armelor pe bicicleta este ca pot fi folosite impotriva voastra, deci oricat de neprotejate v-ati simti incercati sa aveti asupra voastra doar echipamentul de baza, faruri (ochi de pisica), o sonerie si poate un spray paralizant pentru aleile mai intunecate.

Potrivit Defense Service femeile au mai nou la dispozitie un fel de spray cu piper pe care il pot atasa de cadrul bicicletei. Pentru aproape 7 dolari, orice biciclista isi poate atasa un asemenea spray si poate calatori mai in siguranta (desi nu putem garanta ca este o modalitate foarte legala de auto-aparare). Pentru iubitorii de mediu, este bine de stiu ca aceste spray-uri au o amprenta cam mare de carbon, asa ca speram ca nu va fi ocazia sa le folositi...

TreeHugger prezinta 5 motive pentru care ar trebui sa vedem mai multe femei pe bicicleta:

1. Lumea ar arata mai bine. Fetele si femeile pe bicicleta sunt un peisaj placut ochiului, mai ales daca poarta tocuri si sunt adeptele unui fashion multi-culti ca in marile metropole, vezi stilul berlinezelor or pariziencelor, care debordeaza de fericire pe bicicletele lor micute si colorate.

2. Bicicleta este un vehicul relativ sigur. Studiile arata ca pe timp de criza oamenii se orienteaza catre biciclete ori scutere, iar numarul accidentelor a scazut si el in mod placut surprinzator. In New York, numarul accidentelor inregistrate de conducatorii de biciclete a scazut in ultima vreme. Sa fie oare datorita faptului ca s-au inmultit femeile "la ghidon", iar barbatii au tendinta de a incetini atunci cand vad o femeie pe bicicleta?

3. Stilul este mai presus de viteza. Producatorul si fotograful Mikael Colville-Andersen a marturist la un moment data ca a merge cu bicicleta intr-un cadru urban nu are nimic de-a face cu viteza. E cu totul alta mancare de peste decat ciclismul montan, cursele sau alte intreceri. Intentia unei femei cand se urca pe bicicleta este sa ajunga la destinatie cu aceeasi coafura si sa se sustraga stresului din trafic. Simplu, nu?

4. Mai multe femei pe bicicleta insemana schimbarea infrastructurii
: Numarul impresionant de femei pe care le vedem astazi pe bicicleta ne arata ca s-au mai facut ceva schimbari in drepturile biciclistilor, asta insemnand locuri speciale de parcare a bicicletelor, piste speciale, drumuri semaforizate si adaptate curselor.Toate aceste mici detalii au reusit sa le faca pe femei sa scape de fobia lor pentru biciclete.

6. Pentru strazile complete. Cred ca toti visam la acele strazi compacte, fericite unde pedestrii, biciclistii si soferii traiesc si inainteaza in trafic intr-o armonie perfecta, fara injuraturi, altercatii ori alte comportamente violente. Toti ne dorim sa ne trezim intr-o dimineata si sa vedem sa soseaua si spatiul urban de locomotie este incapator pentru toata lumea. Iar acest lucru nu se poate si fara femei bicicliste, in aceeasi masura in care sunt femei soferite si barbati soferi de motociclete. Totusi nu ne-am dori sa vedem minori la volan, asta e sigur. Dar in cele din urma este bucuria de a merge pe bicicleta, pe care multi oameni au uitat-o de prin anii copilariei.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.