BMW si-a programat cu atentie inca un hit de vanzari. X1 ofera tot ce ti-ai putea dori de la o berlina, intr-o caroserie de SUV.

BMW sDrive20dBMW manifesta o intuitie deosebita la alegerea niselor. Au demonstrat-o cu SUV-ul X6, cu Seria 5 GT si mai ales cu noul X1. Dupa ce au acoperit zona superioara a gamei SUV-urilor, bavarezii au coborat la baza, oferind cel mai mic si mai ieftin SUV din propria oferta. X1 beneficiaza de un start in forta datorita unei conceptii inteligente, care combina aproape perfect conceptele de SUV si masina sport.

BMW sDrive20dNoul X1 are avantajul de a fi cel mai mic SUV BMW si se adreseaza tinerilor, asa ca designerii si-au permis o mai mare libertate a formelor. Nu vorbim de nici o exagerare stilistica, designul avand amprenta tipica BMW, dar linia farurilor si mai ales cea a stopurilor dau impresia unei dinamici proaspete si tineresti. In rest, forma de SUV combinata cu silueta joasta anunta deja ca X1 se descurca aproape la fel de bine ca Seria 3 la condusul sportiv.

BMW sDrive20dInteriorul nu pastreaza acele nuante de proaspat regasite la exterior, fiind unul tipic BMW, fara experimente de nici un fel, dar nu i se poate reprosa mai nimic. Plansa de bord pare minimalista, dar ofera toate informatiile si comenzile de care ai nevoie. Spatiu este la discretie, chiar daca X1 este mai scurt cu 115 mm fata de X3, iar scaunele sunt foarte bine profilate, asa ca este dificil sa-ti imaginezi ce ar fi putut sa faca mai mult bavarezii in privinta habitaclului. Portbagajul ofera un volum de 420 de litri, cu doar 60 de litri mai putin decat X3.

BMW sDrive20dModelul testat este un X1 sDrive20d, ceea ce inseamna ca are tractiune doar pe puntea spate. In mod normal, nu prea inteleg SUV-urile cu tractiune pe o singura punte, dar in cazul acestui model situatia este cu totul diferita, in principal datorita tractiunii spate. Practic, X1 se comporta ca o berlina a Seriei 3 in aceasta configuratie. Suspensiile sunt tari, atat de sportiv setate incat iti permit efectiv sa te bucuri de masina pe orice fel de drumuri virajate. X1 sta foarte bine in curbe si trebuie sa o duci destul de aproape de limita ca sa-ti dai seama ca un 320d este putin mai stabil.

BMW sDrive20dFoarta placuta este lipsa ruliului si tendinta puntii spate de a rupe aderenta catre o supravirare previzibila si temperata imediat de electronica. Electronica care poate fi scoasa cand vrei sa te joci cu masina si in mod sigur vei simti aceasta tentatie. Greu de crezut acest nivel de dinamica la o masina construita ca un SUV chiar daca destul de joasa.

Reversul este in teren nu greu, ci doar denivelat. Daca pe sosea, in cazul asfaltului "cariat", confortul este la un nivel convenabil, suspensiile tepene te scutura serios daca iesi de pe sosea si vrei sa mergi intr-un tempo relativ alert. Aici nu se poate merge decat incet, iar daca nu exagerezi cu gropile, nu atingi masina a carei garda la sol este de 194 mm.

Pe parcursul testului am prins si ultima ninsoare serioasa din Bucuresti si nu am simtit nevoia tractiunii integrale. Sistemele lectronice si pneurile de iarna si-au facut treaba mai mult decat bine.

BMW sDrive20dMotorul binecunoscut de 2 litri si 177 CP este foarte potrivit pentru X1, desi la cat de dinamica este masina, unul pe benzina face probabil o figura si mai frumoasa. Totusi turbodieselul are niste avantaje de partea sa. In afara de cuplu (350 Nm/1.750 - 3.000 rpm) consumul este la un nivel excelent. In testul nostru, la un stil de mers deloc economic, pe un DN1 relativ liber, computerul de bord arata o medie de 6,1 litri/100 km. Constructorul spune ca valoarea consumului urban este de 6,4 l/100 km, iar cel mediu inregistreaza 5,3 litri/100 km. O scapare pe care am observat-o demult si la modelele din Seria 1 echipate cu acelasi motor este prezenta si la X1. BMW ar fi trebui sa antifoneze mai bine masina. Zgomotul dieselului este uneori prea ridicat si deranjeaza. Plus ca nu are cine stie ce tonalitati placute.

Si performantele dinamice sunt la un nivel bun. Cu cutia de viteze manuala, cu 6 trepte, X1 sDrive20d accelereaza de la 0 la 100 km/h in 8,1 secunde si ajunge la o viteza maxima de 205 km/h. Pentru comparatie, un 320d accelereaza de la 0 la 100 km/h in 7,9 secunde si atinge 230 km/h.

BMW sDrive20dSpuneam in titlu ca X1 este singur. De ce? Pentru ca nu are, deocamdata, concurenta. Nu exista modele cu care sa se bata si care sa fie la nivelul de imagine al BMW. Asa ca intra in competitie cu SUV-uri compacte nu la fel de premium si mai putin performante dinamic (Honda CR-V, VW Tiguan Toyota RAV4 etc.), pe care le bate din mai multe puncte de vedere. Nu insa si la pret.

X1 sDrive20d are un pret de pornire, cu TVA inclus, de 30.900 euro. Destul de mult, dar dupa ce conduci masina este foarte probabil sa treci peste asta. Cel mai ieftin model este X1 sDrive18i cu motor de 2 litri, pe benzina, cu 150 CP - 27.906 euro (TVA inclus). Pretul este practic la acelasi nivel cu cel al celui mai ieftin model diesel sDrive18d (2 litri si 143 CP), care costa 27.965 euro.

Pentru xDrive (tractiune integrala) trebuie sa platesti minim 29.928 euro, acesta fiind pretul versiunii xDrive18d (143 CP). Oricum, sistemul de tractiune integrala este disponibil pe versiunile: xDrive25i (218 CP), xDrive28i (258 CP), xDrive18d (143 CP), xDrive20d (177 CP) si xDrive23d (204 CP).

Concluzie
BMW sDrive20dBMW a reusit sa combine avantajele unui SUV (pozitia inalta, senzatia de siguranta si soliditate) cu dinamica unei berline. Multi constructori spun ca asta au vrut sa faca cu modelele lor, dar de cele mai multe ori nu este asa. In cazul modelului X1 se observa imediat ca au reusit. Iar tinerii care se simt atrasi de avantajele unui SUV dar nu si-au luat pana acum unul pentru ca nu vor sa renunte sa sportivitate, au in fata cam singura optiune.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.