De fiecare data cand vedeam cate un BMW X1 pe strada din generatia veche ma gandeam la ce o fi fost in capul bavarezilor atunci cand s-au hotarat sa dea drumul masinii acesteia in productie. Nu ii intelegeam locul. E SUV? Nu. E berlina (sedan)? Nu. E hatchback? Nu. Ce vrea de la noi masina asta si cine ar cumpara-o? (aparent multi oameni pentru ca sunt multe inmatriculate in Romania)

Multa vreme n-am vrut sa accept existenta crossover-elor, in special chiar a lui BMW X1. Nu pentru eram neaprat impotriva acestei masini, ci pur si simplu nu intelegeam ce vrea sa fie. Cum vulpea care n-ajunge la struguri zice ca sunt acri, asa si eu m-am declarat anti-X1 fara sa fi condus masina. Inca o data e bine sa subliniez faptul ca inainte de a oferi o opinie sau orice alta remarca fata de vreun lucru sau persoana in viata, e bine ca macar sa te informezi putin. Nu de alta, dar s-ar putea sa ramai intr-o zona nefavorabila a urii inutile.

In drum spre sediul BMW ma gandeam la aceasta masina si deja stiam ca generatia noua din 2016 arata foarte bine, iar in oras este ceva de pe care nu vrei sa-ti dezlipesti privirea, insa parca tot aveam rezerve in privinta lui X1. Am ajuns la BMW Romania si am preluat masina, iar vreo 3-4 minute am stat in parcare sa vad exact despre ce e vorba. Cu BMW X3 n-am avut un astfel de moment. Am stiut ce vrea sa fie masina si doar a trebuit sa vad ce poate si cum se comporta, pe cand cu X1, am avut nevoie de cateva minute de explorare vizuala la interior, desi diferentele nu sunt foarte mari fata de alte modele ale bavarezilor.

Primul lucru pe care l-am remarcat a fost schimbatorul cutiei automate care chiar m-a intrigat in prima faza. Mult mai inaltat si voluptuos, parca si uiti de clasicul schimbator al BMW de pe cutiile automate. Deloc surprinzator, cutia s-a comportat excelent, iar schimbatorul este amplasat perfect pentru a nu-ti obosi nicidecum mana sau sa iti cauzeze disconfort la schimbat din Drive in Reverse.

De fiecare data cand iau un model BMW in test, ma astept la ce e mai bun pentru ca pana acum asa m-au obisnuit. E de inteles sa ai pretentii de la o marca de prestigiu precum cea a bavarezilor, mai ales dupa ce am vazut exact ce poate si sistemul xDrive in conditii grele de condus la un eveniment organizat de BMW.

Asa ca n-am plecat la drum din parcarea BMW Romania fara asteptari de la BMW X1, chiar daca era o masina pe care nu o vedeam neaparat in garajul propriu/fata blocului/in curte.

BMW X1 este, dupa cum am spus si in titlu, un compromis, asa ca la interior am remarcat un lucru care m-a surprins: scaunele nu te fac sa te simti ca intr-o masina din 2016 a bavarezilor. Nu te cuprind si nu te pregatesc pentru drumul cu un BMW, ci mai degraba sunt scaune normale, confortabile si menite sa iti aloce suficient spatiu cat sa te poti aseza exact asa cum vrei, insa, inca o data, parca lipseste sentimentul acela specific al unui model BMW din noua generatie.

Totusi, pozitia pe care ti-o confera la interior este foarte buna pentru a te asigura in permanenta din toate unghiurile.

Primul lucru pe care l-am remarcat e ca in oras X1 se descurca foarte bine si nu iti ofera sentimentul ala ca ai un gigant in mainile tale si vrei sa fii cat mai grijului sa nu-i calci pe ceilalti. Directia este usoara, precisa si volanul este placut la atingere. X1 iti da impresia ca esti intr-o masina normala, dar care e si capabila sa muste un pic din asfalt. Intr-acelasi timp nu iti va rupe sufletul atunci cand iei vreo groapa de pe minunatele noastre drumuri. Suspensiile lui X1 sunt bune si actioneaza excelent in a-ti oferi cel mai bun confort in habitaclu.

Citeste si:

Deja stiti de obsesia mea legata de faruri si parbriz (sper sa nu va si plictisit cu ea). La acest capitol X1 nu dezamgeste si arata ca este o masina cu pedigree. Luminile sunt excelente, iar stergatoarele stiu sa-si faca treaba fara probleme.

Pe A2 cu BMW X1

Desi spuneam ca asteptarile sunt mari atunci cand vine vorba de un model BMW, am fost pana la urma surprins si de acest crossover. X1 este atat de bine inchegat, incat la viteze superioare pe autostrada in interior este atat de liniste incat poti vorbi in soapte cu pasagerii si vei fi auzit fara probleme. Masina este excelenta la capitolul antifonare, dar si la asistenta de drum. Pilotul automat si HUD-ul (head-up display) sunt foarte bine realizate si iti vin in ajutor pentru a te bucura de un drum placut.

Motorul diesel de 2 litri (1995 cm3 ) este foarte silentios pentru un mancator de motorina, insa pe autostrada consumul a fost excelent, uneori ajungand si la valori de 4,9 litri la 100 de km.

Va fi totusi o reala placere pentru cei carora le plac privelistile si drumurile lungi sa se afle in X1, intrucat pe modelul am avut si acoperis panoramic, iar aceasta optiune ii confera masinii doua avantaje: o face sa para mai spatioasa si va fi mult mai luminoasa.

In timp ce rulezi pe autostrada poti verifica de la bordul masinii presiunea in pneuri, sa te bucuri un sistem de sunet bunicel, dar nu excelent si sa te gandesti la cum iti vor admira ceilalti masina. Aici este cazul masinii pe care am avut-o eu la test. A avut o culoare atat de frumoasa, incat probabil te va face sa fii foarte atent pe unde parchezi si cat de protejata iti este masina. "Sparkling Storm brilliant effect" este optiunea de culoare si costa 700 de euro, insa efectul de surprindere este garantat pentru toti cei care arunca un ochi peste masina ta, fara a te face sa pari fitos sau excentric.

E important totusi sa precizam si de faptul ca navigatia a devenit o reala placere pentru a fi privita, avand in vedere adaugarea hartilor 3D pentru Romania pe noile modele ale BMW.

Nu mi-au ramas foarte multe de spus fata de BMW X1, insa pot concluziona cu incredere ca este o masina buna, realizata cu grija si minutiozitate. Va fi un partener de drum de incredere si cu siguranta isi merita eticheta de 42.500 de euro fara TVA. Pretul versiunii de baza porneste de la 29.150 de euro in care sunt incluse rotile cu sistem de rulare de urgenta, prezoane anti-furt, cotiera si ISOFIX, pe langa altele. Pe modelul testa de mine am avut optiuni in valoare de 13.350 de euro, dar care se dovedesc a fi placute, pe langa utile.

Va recomand sa mergeti la test-drive pentru ca experienta merita traita LIVE. Pentru mai multe fotografii intrati AICI.

Pe data viitoare!