Intrebarile deschise ii ofera interlocutorului posibilitatea de a oferi detalii esentiale, care sunt folositoare mai ales intr-o conversatie formala, profesionala. Daca o sa ne axam pe intrebari inchise, care suporta doar afirmatie sau negatie, nu vom reusi sa avem o discutie eficienta si productiva.
Nu urma un "scenariu"
3/6
Inainte de o conversatie importanta, de care poate depinde viitorul relatiei sau afacerii, oamenii au tendinta de a-si face scenarii despre modul in care va decurge si despre subiectele pe care isi doresc sa le atinga. Pentru a avea o conversatie reusita si productiva, este important sa urmarim parcursul conversatiei si sa nu ne propunem nimic dinainte.
Pentru succesul unei conversatii, este esential ca cei doi interlocutori sa spuna atunci cand nu stiu sau nu inteleg ceva. Nu este nimic rusinos.
Devine enervant pentru cineva atunci cand interlocutorul repeta aceeasi idee, chiar si sub diverse forme.
O conversatie reusita ii implica pe toti interlocutorii, astfel ca este important ca niciunul dintre ei sa nu abuzeze de cuvant si sa stie cand si cum sa asculte si cum sa isi raporteze discursul la ce spune celalalt.
Atentia este foarte importanta intr-o conversatie. Este esential ca interlocutorul sa se simta ascultat, astfel ca nu este politicos sa facem altceva in timp ce il ascultam pe celalalt. Chiar daca simtim ca avem capacitatea de a face mai multe lucruri in acelasi timp, nu ii oferim celuilalt incredere.
Calitatea unei conversatii este influentata de compatibilitatea dintre interlocutori, atat la nivel emotional, al educatiei, al mediului social din care provine, religiei etc. Din fericire, ea poate fi imbunatatita urmand 6 pasi simpli, potrivit proudlyjolly.wordpress.com.