Oul mai popular decat oamenii
1/10
Una dintre cele mai populare postari din istoria Instagram a fost o simpla poza cu un ou. Postata pe 4 ianuarie 2019, fotografia era insotita de un mesaj care incuraja utilizatorii sa dea like (imi place) pentru a o depasi pe Kylie Jenner, care avea 18 milioane de urmaritori. In doar zece zile provocarea a fost atinsa, iar timp de mai multe saptamani dupa, pe cont se postau poze cu oua care crapa tot mai mult. Se pare ca totul a fost proiectul unui barbat care lucreaza in publicitate, pentru a promova un serviciu ce ofera ajutor psihologic in diferite tari.
Tatal care nu stie sa fie incluencer
1/10
In iunie 2019, aparea un cont de Instagram al unui muncitor de santier care parea sa fi raspuns unei provocari facute de fiica lui (nu exista), care ii spusese ca el nu poate fi influencer. Doar ca el voia sa demonstreze ca poate. Pentru ca figura a tinut, a strans in scurt timp mii de urmaritori, mai ales dupa ce s-a si scris pe seama subiectului in media. De fapt, Omar, barbatul din spatele contului, este un actor, iar totul este o idee de promovare a unei cafenele. Barbatul nu are acces la postari, o echipa creativa ocupandu-se de toate postarile. Compania spera sa atraga cel putin o mie de abonati, dar lucrurile au evoluat peste asteptari.
Fara poze intr-un orasel elvetian
1/10
Municipalitatea oraselului Bergün din Elvetia a decis sa interzica turistilor sa faca poze aici. Localnicii si-au motivat alegerea prin faptul ca oamenii care vad poze cu locuri incredibil de frumoase devin depresivi cand isi dau seama ca nu le pot vizita sau vedea in realitate. Lumea a luat lucrurile in serios, astfel ca se impunea si plata unei amenzi, existau semne de avertizare si agentiile de turism stergeau orice poze provenite din diverse surse. Evident, a fost o campanie de marketing facuta de o agentie din Zurich. Totul a fost gandit timp de sase luni si autoritatile au fost implicate de asemenea. Miscarea s-a dovedit eficienta pentru ca numarul de turisti ajunsi in acest orasel a crescut semnificativ.
Saracii pantofi scumpi
1/10
Un retailer american deschidea un magazin de elita cu incaltaminte scumpa. Se numea Palessi si la ceremonia de inaugurare au fost invitati diversi oameni relevanti din domeniul modei. In prima ora s-au vandut pantofi in valoare de 3.000 de dolari, o pereche valorand intre 200 si 650 de dolari, expertii din industrie laudand materialul sau designul incaltamintei. Doar ca totul a fost fals. Astfel ca magazinul Palessi era deschis de un lant de magazine Payless, cunoscut pentru produse ieftine, unde o pereche de pantofi costa cel mult 40 de dolari. Reactiile celor care credeau ca primesc ceva valoros au fost surprinse in diverse materiale video.
Reclama sau OZN-uri?
1/10
In martie 2019, locuitorii din Los Angeles au observat obiecte stralucitoare pe cer si imediat au inceput sa se formuleze teorii dintre cele mai nebunesti. Politia a trebuit sa intervina pentru calmarea cetatenilor care raportau activitatea neobisnuita. Autoritatile au spus ca se filmeaza un film, fara sa fie siguri de explicatie. Era vorba intr-adevar despre un film, de fapt un video pentru o bautura energizanta. Compania a profitat de faptul ca seara coincidea cu fenomenul Super Luna, cand satelitul natural este cel mai aproape de Pamant. Astfel, diversi oameni au zburat deasupra orasului in costume speciale carora le atasasera dispozitive pirotehnice.
Comunicarea pe Tinder
1/10
In august 2018 mai multi tineri se asteptau sa se intalneasca cu o fata in New York, in centru. Ajunsi aici, acestia au gasit o scena pe care a urcat o fata pe care toti ar fi recunoscut-o ca fiind cea cu care trebuiau sa se vada. Dupa ce i-a salutat, a decis sa aleaga un tip din multime, eliminand pe rand dintre ei barbati in baza unor criterii absurde: aveau barba, burti sau renuntasera la fosta relatie. Cei prezenti reactionau violent, ulterior totul degenerand in infruntari, eliminati rand pe rand ca in aplicatie. Asa cum era de asteptat, evenimentul social a fost gandit de o agentie, care si-a dorit sa ii faca pe barbati sa inteleaga cum ar trebui sa comunice pe Tinder.
Taco Bell si reclama (ne)inspirata
1/10
Pe 1 aprilie 1996 aparea o stire conform careia compania de fast food Taco Bell isi anunta intentia de a cumpara simbolul national al Americii, Clopotul Libertatii, care marcheaza independenta Statelor Unite. In realitate, asta a fost doar o farsa de Ziua Pacalelilor, insa oamenii au fost extrem de furiosi si au inceput sa se stranga in fata restaurantelor pentru a protesta. S-au trimis scrisori catre administratorii parcului unde era Clopotul Libertatii, compania pierzand undeva la 300.000 de dolari. Ulterior, intregul scandal a fost o reclama care a adus un profit de peste 25 de milioane de dolari lui Taco Bell.
Cand se face exces de zel
1/10
In 2007, politia din Los Angeles a inceput sa primeasca mesaje conform carora in automatele de vanzare a ziarelor s-au plantat bombe care arata ca niste transmitatoare. S-au facut diverse evacuari, iar o astfel de locatie a si explodat. A fost doar un marketing exagerat pentru filmul "Misiune imposibila 3". Martorii au spus ca dispozitive rulau coloana sonora a seriei si ca nu ar fi explodat nimic. Dar lumea nu a fost prea incantata. Compania producatoare a filmului a trebuit sa plateasca daune de aproape 75.000 de dolari pentru a remedia situatia.
Minciuna de la Marele Lebowski
1/10
In ianuarie 2019, actorul Jeff Bridges care l-a interpretat pe Lebowski in filmele cu acelasi nume a postat un video cu el, pe contul personal de Twitter, spunand ca "Nu poti trai in trecut. Stati pe-aproape". Fanii au presupus entuziasmati ca vor primi o continuare a celebrului film. Dar s-a dovedit ca totul era un teaser pentru o reclama, in care aparea si actorul amintit. Dezamagirea a fost destul de mare, dar reclama a avut succes.
Un video devenit viral in scurt timp. Se observa cum un buton pus in mijlocul drumului, pe care se scria "apasa pentru drama", dezlantuia o adevarata nebunie. Odata activat, se derulau scene parca desprinse din film, cat mai tragice, iar cei implicati nu intelegeau ce se intampla. Adevarul este ca totul a fost doar un promo pentru a face reclama unui canal de televiziune.
Uneori imaginatia oamenilor nu cunoaste limite, iar acestia reusesc sa implementeze diverse idei, care mai de care mai nebunesti, in adevarate campanii de publicitate. Desigur, succesul nu este garantat (vezi aici 10+ cele mai rasunatoare esecuri din campaniile publicitare si reclame), dar nu stii pana nu incerci. Cel putin pe principiul asta pare sa-si fi bazat multi oameni de media promovarea unor produse. Cu mentiunea ca, inainte de a fi dezvaluit adevaratul sens si produs, au creat in spatele acestuia o poveste incredibila. Gasesti cateva exemple in prezentarea de mai jos via Bright Side.