- 2000 - Mercedes-Benz isi echipeaza ca dotare standard noul model de Clasa C (seria 203) cu airbag-uri adaptabile pe partea soferului si pasagerului din fata precum si windowairbag-uri si airbaguri laterale. Modelul de Clasa SL (R 230) isi face debutul mondial cu un nou tip de airbag pentru cap/torace.
- 2002 - Se lanseaza sistemul pneumatic de suspensie AIRMATIC DC (Dual Control) odata cu noul model de Clasa E seria 211. Totodata, pentru modelele de Clasa C (seria 203) si cele de Clasa S (seria 220) apare in premiera mondiala tractiunea integrala permanenta 4MATIC.
Noul sistem revolutionar de siguranta PRE-SAFE® este prezentat in premiera la modelul de Clasa S seria 220. Pentru prima data, ocupantii autovehiculului pot fi pregatiti ca masura de precautie pentru o posibila coliziune. PRE-SAFE® marcheaza debutul la Mercedes-Benz a unei noi ere in dezvoltarea nivelului de siguranta a pasagerilor.
- 2003 - Mercedes-Benz introduce functia de iluminare activa la modelul de Clasa E (seria 211), care imbunatateste cu pina la 90 % iluminarea drumului la curbe, pentru faza de intalnire.
- 2005 - Mercedes-Benz prezinta o serie de noi sisteme de siguranta activa la noul model de Clasa S (seria 221), printre care noul sistem de franare asistata BAS PLUS Assist, care depisteaza autovehiculele din fata cu ajutorul radarului. In plus, Mercedes-Benz ofera modelul de Clasa S cu sistem de Vizibilitate Asistata pe timp de Noapte (Night View Assist), care ofera o imagine in infrarosu a zonei din fata autovehiculului, pe ecranul panoului de instrumente. Intre timp, luminile adaptabile de frana pentru avertizarea masinilor din spate cu privire la franarea de urgenta, prin flash-uri rapide. Tetierele NECK-PRO reprezinta o alta contributie importanta a Mercedes-Benz la siguranta pasagerilor. Tetierele active la impact sunt incluse ca dotare standard in modelele de Clasa C (seria 203), CLK (seria 209), CLS (C 219), precum si de Clasa E (seria 211).
- 2006 - Modelul de Clasa seria 211 este prima masina din lume oferita cu Sistem Inteligent de Luminare (Intelligent Light System), care include cinci functii diferite de iluminare proiectate special pentru situatii tipice de drum si conditii meteorologice.
Mercedes-Benz lanseaza sistemul PRE-SAFE® Brake cu franare partiala autonoma la modelul de Clasa S (seria 221) si noul model de Clasa CL (C 216). Acest sistem, singurul de acest fel din lume, franeaza automat autovehiculul inaintea unei coliziuni iminente. Pentru monitorizarea situatiei din fata masinii se utilizeaza tehnologie radar de ultima generatie.
- 2009 - Mercedes-Benz isi extinde in continuare pozitia de lider in domeniul sigurantei cu noul model al Clasei E (seria 212). Pentru prevenirea accidentelor de circulatie sau reducerea gravitatii impactului, soferul dispune de o serie de sisteme noi si de sisteme imbunatatite de asistenta, printre care ATTENTION ASSIST, care analizeaza peste 70 de parametri diferiti pe toata durata calatoriei pentru depistarea gradului de oboseala a soferului. In plus, se pot adauga ca optiuni suplimentare sistemul DISTRONIC PLUS de control al proximitatii si PRE-SAFE® Brake cu franare autonoma de urgenta.
Cu modelul de cercetare ESF 2009, bazat pe modelul de Clasa S, Mercedes-Benz prezinta inovatii de ultima ora derivate din descoperirile sale cele mai recente in domeniul sigurantei si ilustreaza in mod clar potentialul in acest sens. Printre punctele de atractie de la bordul modelului ESF 2009 se regasesc Structura PRE-SAFE - profile metalice care se umfla aproape instantaneu pentru a conferi mai multa stabilitate componentelor structurale - precum si "punga de franare", denumirea sub care este cunoscuta. Acest airbag adapostit in podeaua autovehiculului este declansat cu putin timp inainte de coliziune (in momentul in care aceasta este considerata inevitabila) si actioneaza ca frana suplimentara prin cresterea ariei de frecare dintre autovehicul si suprafata drumului.
Sistemul PRE-SAFE® Pulse are capacitatea de a reduce cu aproximativ o treime tensiunea exercitata asupra torsoului pasagerilor, prin deplasarea acestora cu pana la 50 de milimetri spre centrul autovehiculului in caz de coliziune iminenta. Sistemul de Comunicare Interactiva la nivelul autovehiculului (Interactive Vehicle Communication) permite modelului ESF 2009 un schimb de atentionari cu alte autovehicule referitor la vreme nefavorabila sau obstacole aflate in drum, iar functia Spotlight poate identifica puncte de potential pericol aflate in fata.
- 2010 - Premiera mondiala pentru doua noi sisteme active de asistenta a soferului la modelele de Clasa CL (C 216) si S (seria 221).
Sistemul Active Blind Spot Assist bazat pe radar avertizeaza soferul la schimbarea benzii de rulare cu privire la existenta vreunui alt autovehicul in unghiul mort al oglinzii retrovizoare din exterior. Daca soferul ignora avertismentele, sistemul ESP® incearca sa evite o coliziune prin intermediul interventiei corective a sistemului de franare.