O plimbare zilnică este una dintre cele mai bune metode de a avea grijă de corpul și mintea ta. Dacă mergi pe jos între 30 și 60 de minute, vei observa beneficiile imediat.

Mersul pe jos este eficient atât pentru copii, cât și pentru vârstnici, fiind o cale simplă de a preveni dezvoltarea anumitor afecțiuni și astfel prelungind durata de viață. Mersul pe jos nu implică mari costuri și poate fi ușor integrat în rutina zilnică, indiferent de anotimp. Tot ce ai nevoie este o pereche de încălțări comode și haine adecvate sezonului.

Iată câteva dintre beneficiile mersului pe jos, care te-ar putea convinge să introduci această activitate în rutina zilnică.

Reduce riscul de deces

Mersul pe jos are multiple beneficii, cel mai important fiind faptul că prelungește speranța de viață. Un studiu la care au participat 8.000 de bărbați a arătat că a merge pe jos în fiecare zi, cel puțin trei kilometri, reduce aproape la jumătate riscul de deces. Cercetări similare au avut rezultate asemănătoare și în rândul femeilor. Mersul pe jos îmbunătățește șansele de a trăi o viață lungă și sănătoasă. Este însă important să te echipezi corespunzător. În timpul iernii, ghetele și cizmele trebuie să fie impermeabile și călduroase, astfel încât să nu suferi din cauza frigului și a zăpezii. De pildă, modelele de cizme dama de la Deichmann sunt moderne și confortabile, confecționate din materiale de înaltă calitate. Alege ghete confortabile și pentru copii și mergeți împreună la plimbare. Nu doar că vă veți menține mai sănătoși, însă veți crea și amintiri frumoase.

Previne creșterea în greutate

Dacă adaugi doar 2.000 de pași în plus la activitățile tale zilnice, șansele de a câștiga kilograme în plus scad considerabil. Dacă vrei să slăbești, e nevoie să mergi mai mult. Menținerea unei greutăți corporale constante este indicată pentru a avea o stare bună de sănătate. Kilogramele în plus pot grăbi dezvoltarea unor probleme medicale, precum infarct miocardic, accident vascular cerebral, diabet, cancer, artrită, infertilitate, cataractă și apnee. Arderea caloriilor depinde de mai mulți factori, printre care viteza de mers, distanța parcursă, zona în care te plimbi (vei arde mai multe calorii dacă mergi pe un drum înclinat decât pe unul drept) și greutatea pe care o ai.

Citeste si:
4 obiceiuri zilnice care ți-ar putea distruge unghiile
4 obiceiuri zilnice care...

Îmbunătățește funcțiile cognitive

Un studiu având ca subiecți persoane cu vârste peste 60 de ani, publicat în revista Nature, a arătat că a merge pe jos în fiecare zi, timp de 45 de minute, îmbunătățește abilitățile de gândire ale persoanelor vârstnice.

De asemenea, mai multe cercetări au arătat că persoanele care merg pe jos în aer liber sunt mai creative. Ideile apar mai ușor în timpul mersului decât dacă stai la birou.

Nu în ultimul rând, mersul pe jos este benefic pentru menținerea sănătății mintale. O plimbare zilnică reduce anxietatea, depresia și înlătură gândurile negative. De asemenea, poate stimula stima de sine.

Pentru a te bucura de beneficiile mersului pe jos, încearcă să adaugi această activitate în programul zilnic. Pentru început, alege rutele din apropierea locuinței și nu îți forța organismul. Dacă simți că ai obosit, întoarce-te acasă cu mijloacele de transport în comun. Și, pentru ca plimbarea să fie mai agreabilă, mergi împreună cu un membru al familiei sau cu un prieten. Nici nu vei simți când trece timpul, iar corpul tău va fi mai sănătos.

Citeste si:
Radu Mihaiu: Activitatea din Piaţa Obor se desfăşoară în siguranţă
Radu Mihaiu: În Piaţa Obor...



Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.