Se schimbă regulile în cazul comenzilor online. Din ianuarie 2023, firmele de curierat vor fi obligate să furnizeze celor de la Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) date despre clienții care au plătit ramburs produsele comandate online. Măsura ar urma să ajute instituția să crească nivelul de încasare de taxe și impozite.

Din ianuarie 2023 vor fi noi reguli în cazul comenzilor online

Legea dată anul acesta va reprezenta un volum foarte mare de informaţii pe care ANAF va trebui să îl gestioneze pentru a putea creşte rata colectării ratelor, în contex­tul în care plăţile ramburs încă domină piaţa livrărilor. Fiscul susține că o astfel de reformă impune modernizarea și digitalizarea urgentă a instituției.

„ANAF este dedicată constant iniţiativelor de digitalizare în scopul atingerii obiectivelor instituţiei privind îmbunătăţirea conformării voluntare, combaterea evaziunii fiscale şi creşterea eficienţei colectării, asigurând atât scăderea costului colectării (la nivelul agenţiei), cât şi a costului conformării (la nivelul contribuabililor).

Această reformă abordează nevoia urgentă de modernizare şi digitalizare a ANAF, astfel încât colectarea impozitelor să fie mai eficientă în raport cu obiectivul de a creşte raportul venit - PIB şi de a reduce decalajul fiscal la TVA”, spun pentru ZF reprezentanţii ANAF, potrivit Mediafax.

Clienții online care plătesc ramburs vor fi declarați la ANAF

Datele pe care sunt obligate să le dea firmele de curierat se referă la numărul de înregistrare a comenzii, datele de identificare ale expeditorului, cât și numele și prenumele clientului și adresa acestuia plus contravaloarea bunului livrat.

„Zona de reglementare în această zonă nu face decât să ajute statul român să poată colecta taxele şi impozitele de care este nevoie pentru ca bugetul naţional să poată furniza serviciile publice pe care cetăţenii români le aşteaptă”, a declarat Dan Cărbunaru, purtător de cuvânt Guvern.

Citeste si:
Soția lui Mihai Petre, secretul unui trup de invidiat la 41 de ani....
Soția lui Mihai Petre,...

Cum a apărut măsura

Conform Guvernului, măsura a apărut din nevoia statului de a colecta mai bine taxele și impozitele. Mai exact, să elimine evaziunea fiscală pe care o fac multe site-uri care vând exclusiv pe Internet și care nu sunt înregistrate la ANAF, în special cele care intermediază vânzări.


Despre autor:

Alexandra Chivu
Alexandra Chivu scrie pentru 9AM din anul 2021, iar în prezent ocupă funcția de redactor-șef. Ea și-a început activitatea în presă în 2016, în cadrul Facultății de Jurnalism, unde a scris câteva articole pentru site-ul instituției. Ulterior, a publicat materiale în ziarul „Ultimă oră”. Și de aici a început greul. Primul impact important în carieră a fost în cadrul Digi FM, unde a redactat știri de radio. A început munca la revista Ciao, în 2017. Nu a poposit și a continuat la Fanatik, din 2018 până în 2019. În paralel, benevol, s-a ocupat în câteva rânduri de pagina de Facebook SOS Autism Brăila. Din 2019 și până în 2021 a lucrat la Playtech, apoi a ajuns în prezentul numit 9AM.
Mai multe

Ultima actualizare: 22 Decembrie 2022 - 11 : 12

Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.