O manevră a sistemului de bariere de la o trecere de cale ferată din Capitală a fost la un pas să producă o tragedie de proporții. Barierele s-au ridicat vreme de câteva secunde și au coborât la loc, în timp ce patru mașini s-au angajat în traversare și au rămas blocate pe șine. Alți conducători auto au ridicat barierele manual, pentru a evita o nenorocire.
Manevra care se putea încheia tragic pe o cale ferată din Capitală. Sistemul de bariere s-a defectat, spun șoferii
Scenele au avut loc sâmbătă seară, pe strada Petricani, o arteră intens circulată din Capitală, care duce către Pipera. Barierele au început să se ridice, moment în care mai mulți șoferi s-au angajat în traversare. Chiar în momentul când se aflau pe șine, barierele au coborât la loc, iar patru autoturisme au rămas blocate acolo și puteau fi spulberate de trenul care urma să treacă. Oamenii aflați de cealaltă parte a barierelor au sărit în ajutorul lor, pentru ca autovehiculele să poată ieși, altminteri impactul avea să fie catastrofal.
Reprezentanții CFR spun că nu au nicio vină și aruncă eroarea în cârca șoferilor care au traversat, susținând că oamenii nu ar fi trebuit să pornească până când barierele nu erau complet verticale și nu se oprea semnalul roșu.
După incident, două echipaje de poliție au fost amplasate lângă barieră, pentru a se asigura că, cel puțin în viitorul apropiat, nu vom avea parte de o catastrofă, în caz că vor mai exista astfel de manevre. O altă poziție privind această întâmplare vine din partea reprezentanților Brigăzii Rutiere București, care au anunțat că șoferii care au rămas blocați pe șine urmează să fie sancționați.
Reacția CFR: „Un caz clasic”
În urma vizionării imaginilor, directorul CFR SA, Ioan Pintea, a transmis că este vorba despre „un caz clasic” în care șoferii nu respectă legislația rutieră: „Barierele se ridică odată cu eliberarea secțiunii de tren. Dar să luăm în considerare mai multe aspecte: se ridică imediat, dar sunt în proces de ridicare. Șoferii trebuie să aștepte și semnalele luminoase și sonore, lucru care nu s-a întâmplat.
Importanța și etapele procesului de curățare a sistemului de...
Barierele s-au lăsat din nou pentru că urma să vină un alt tren. Șoferii trebuie să se angajeze în pasaj abia după ce barierele sunt verticale și semnalele roșii se sting și se aprind cele albe. Barierele funcționează după reguli clare. Nu apucasera să se ridice în poziție verticală”.
Despre autor:
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
Mai multe despre
-
Ce planuri are PKO Bank în România: cea mai mare bancă din Polonia are active...
Sursa: futurebanking.ro
-
Sumă record cheltuită de utilizatorii OnlyFans în 2024. Câți bani au ajuns la...
Sursa: wall-street.ro
-
FRENVI, compania care îți pune pe masă tacâmuri sustenabile și comestibile
Sursa: green.start-up.ro
-
Românca Alina Sabău, antreprenoare în fashion de lux, va deschide un nou...
Sursa: retail.ro
-
Ideea simplă care digitalizează un domeniu blocat în timp | Cum funcționează...
Sursa: start-up.ro
-
Tot ce trebuie să știi despre RODIE, fructul-minune cu multiple beneficii...
Sursa: garbo.ro
-
INTERVIU EXCLUSIV: Cravata Galbenă, filmul prin care Serge Celebidachi aduce...
Sursa: kudika.ro