O manevră a sistemului de bariere de la o trecere de cale ferată din Capitală a fost la un pas să producă o tragedie de proporții. Barierele s-au ridicat vreme de câteva secunde și au coborât la loc, în timp ce patru mașini s-au angajat în traversare și au rămas blocate pe șine. Alți conducători auto au ridicat barierele manual, pentru a evita o nenorocire.

Manevra care se putea încheia tragic pe o cale ferată din Capitală. Sistemul de bariere s-a defectat, spun șoferii

Scenele au avut loc sâmbătă seară, pe strada Petricani, o arteră intens circulată din Capitală, care duce către Pipera. Barierele au început să se ridice, moment în care mai mulți șoferi s-au angajat în traversare. Chiar în momentul când se aflau pe șine, barierele au coborât la loc, iar patru autoturisme au rămas blocate acolo și puteau fi spulberate de trenul care urma să treacă. Oamenii aflați de cealaltă parte a barierelor au sărit în ajutorul lor, pentru ca autovehiculele să poată ieși, altminteri impactul avea să fie catastrofal.

Reprezentanții CFR spun că nu au nicio vină și aruncă eroarea în cârca șoferilor care au traversat, susținând că oamenii nu ar fi trebuit să pornească până când barierele nu erau complet verticale și nu se oprea semnalul roșu.

După incident, două echipaje de poliție au fost amplasate lângă barieră, pentru a se asigura că, cel puțin în viitorul apropiat, nu vom avea parte de o catastrofă, în caz că vor mai exista astfel de manevre. O altă poziție privind această întâmplare vine din partea reprezentanților Brigăzii Rutiere București, care au anunțat că șoferii care au rămas blocați pe șine urmează să fie sancționați.

Reacția CFR: „Un caz clasic”

În urma vizionării imaginilor, directorul CFR SA, Ioan Pintea, a transmis că este vorba despre „un caz clasic” în care șoferii nu respectă legislația rutieră: „Barierele se ridică odată cu eliberarea secțiunii de tren. Dar să luăm în considerare mai multe aspecte: se ridică imediat, dar sunt în proces de ridicare. Șoferii trebuie să aștepte și semnalele luminoase și sonore, lucru care nu s-a întâmplat.

Citeste si:
Importanța și etapele procesului de curățare a sistemului de...
Importanța și etapele...

Barierele s-au lăsat din nou pentru că urma să vină un alt tren. Șoferii trebuie să se angajeze în pasaj abia după ce barierele sunt verticale și semnalele roșii se sting și se aprind cele albe. Barierele funcționează după reguli clare. Nu apucasera să se ridice în poziție verticală”.

VIDEO AICI.


Despre autor:

Alexandra Chivu
Alexandra Chivu scrie pentru 9AM din anul 2021, iar în prezent ocupă funcția de redactor-șef. Ea și-a început activitatea în presă în 2016, în cadrul Facultății de Jurnalism, unde a scris câteva articole pentru site-ul instituției. Ulterior, a publicat materiale în ziarul „Ultimă oră”. Și de aici a început greul. Primul impact important în carieră a fost în cadrul Digi FM, unde a redactat știri de radio. A început munca la revista Ciao, în 2017. Nu a poposit și a continuat la Fanatik, din 2018 până în 2019. În paralel, benevol, s-a ocupat în câteva rânduri de pagina de Facebook SOS Autism Brăila. Din 2019 și până în 2021 a lucrat la Playtech, apoi a ajuns în prezentul numit 9AM.
Mai multe

Ultima actualizare: 9 August 2021 - 09 : 08

Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.