Social3 Iulie 201918:05

Lectura de 3 minute

Parintii sunt primii profesori ai copiilor, chiar si atunci cand este vorba despre o alimentatie sanatoasa. De cele mai multe ori, greselile le faci chiar tu, din dorinta de a-ti rasfata puiul. Nu-i asa ca l-ai lasat sa manance mai multa ciocolata pentru ca ii place foarte mult? S-a intamplat sa il duci la fast-food doar pentru ca te batea la
cap ca pe ceilalti copii ii duc parintii mereu si tu nu il iubesti daca nu ii iei un hamburger? Acestia sunt primii pasi gresiti pe care parintii ii fac din dorinta de a le da copiilor lor tot ce este mai bun.

Pentru a le asigura copiilor o hrana sanatoasa, iti dam zece sfaturi care sunt foarte simplu de urmat:



  1. Parintii detin controlul cumparaturilor! Pentru ca tu decizi ce intra pe lista de cumparaturi, in casa nu au cum sa intre chipsuri, dulciuri a caror compozitie seamana mai degraba cu o pagina dintr-o carte de chimie, bauturi carbogazoase. Copiii tai nu vor muri de foame daca vor servi la gustare un mar, un iaurt, un sandvis cu branza. Totusi, din cand in cand te poti preface ca din greseala a ajuns in cosul tau de cumparaturi un aliment interzis. Cauta api firme pe pe termene.ro ca sa gasesti cele mai putin periculoase pentru santate gustari.


  2. Copiii sunt cei care hotarasc ce manance, din ceea ce tu le oferi! Nu incerca sa iti obligi copilul sa manance un anume aliment si nici nu il indopa. Daca vei face acest lucru nu vei obtine decat tipete. Solutia este sa ii oferi alimente sanatoase, din care el sa aleaga ceea ce ii place.


  3. Nu incerca sa il pacalesti folosindu-te de replici de genul, “nu iti lasa norocul in farfurie”! Lasa copiii sa se ridice de la masa atunci cand s-au saturat, pentru ca obezitatea infantila reprezinta o maladie la nivelul intregului mapamond. Daca vei fii foarte insistenta si ii vei obliga sa manance tot, iti va fii tot mai greu sa ii chemi la masa

    Citeste si:
    10+ reguli de aur ale Mariei Montessori pentru cresterea corecta a cop
    In atentia parintilor: 10+...

  4. Invata-l sa manance de toate, de mic! Preferintele alimentare se dezvolta de la varste foarte fragede, de aceea este bine sa ii introduci in alimentatie majoritatea fructelor, legumelor si tipurilor de carne pana la 18 luni. Evident, nu este vorba si despre alimentele interzise acestei perioade. Daca fructele vor face parte din meniul zilnic al copiilor, nu vei avea probleme cu ei cand se vor face mai mari.


  5. Regandeste meniul copiilor! Pentru a-i face sa manance hrana sanatoasa, este bine sa iti folosesti imaginatia. Sandvisuri in forme haioase, povesti legate de diverse fructe si legume sau prajiturele de casa in forma de diverse animale sunt doar cateva din variantele pe care le ai.


  6. Alege bauturile care nu au foarte multe calorii! Nu intelege ca bauturile indulcite cu zaharina sau alti indulcitori chimici de sinteza sunt potrivite.Copiii trebuie sa bea apa si lapte! De asemenea, ii mai poti da sucuri de fructe, dar numai daca il faci tu in casa.


  7. Dulciurile au rolul lor! Din cand in cand, bomboanele sau alte dulciuri nu au un efect nociv, insa nu iti pacali copilul in fiecare seara sa manance, promitandu-i ca il lasi sa guste ceva dulce.

    Citeste si:
    10+ incercari de a transforma mancarea in opera de arta, esuate lament
    10+ incercari de a transforma...

  8. Mancarea nu este sinonima cu dragostea! Nu iti rasplati copilul cu mancare pentru lucrurile bune pe care le face. In felul acesta deschizi drumul catre bulimie sau anorexie.


  9. Copiilor le place sa te copieze! Daca tu vei sta in varful patului, la televizor, mancand chipsuri, popcorn, inghetata, asa va face si copilul tau.


  10. Limiteaza accesul la televizor si la computer! Acestea doua sunt strans legate de rontait, asa ca daca nu vor avea de ales, vor face altceva. Cel mai bine este sa incurajezi activitatea fizica si intreractiunea cu alti copii.


Citeste si:
10 idei pentru a include semintele de chia in alimentatie
Contin de 5 ori mai mult...



Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.