Alimentele influențează direct starea noastră fizică, dar și emoțională. Iar cum pandemia pune foarte multă presiune asupra organismului nostru, trebuie să știm cu ce să îl hrănim pentru ca acesta să își mențină sănătatea.

„Există așadar, o serie de alimente care pot îmbunătăți, prin consumarea lor, funcțiile creierului”, susține nutriţionistul Lygia Alexandrescu.

Spre exemplu, o dietă bogată în acizi grași esențiali omega 3 poate ajuta la menținerea vaselor de sânge de la nivel cerebral libere și neobturate și la o funcționare corespunzătoare a celulei nervoase. Și acest lucru se poate realiza foarte simplu consumând de două ori pe săptămână pește.

Alimente care inhibă activitatea cerebrală

Pe de altă parte există și substanțe alimentare care inhibă activitatea cerebrală. Alcoolul și alimentele cu indice glicemic foarte mare sunt astfel de exemple, care pot cauza modificări ale nivelului glicemiei, cu impact major asupra comportamentului, a explicat nutriţionistul.

„Printre alimentele care stimulează activitatea cerebrală se pot aminti: avocado, banana, drojdia de bere, broccoli, pepenele galben, ouăle, carnea de curcan, pește (crap, scrumbie, somon), semințele de in, germenii de grâu, portocala, orezul brun, legumele cu frunze verzi, soia, chefirul. Substanțele care trebuie cât mai puțin consumate sau chiar eliminate pentru o bună sănătate a minții sunt: alcoolul consumat în exces, coloranții alimentari artificiali, îndulcitorii artificiali, extractele de cola, băuturile carbogazoase dulci băute constant, grăsimile hidrogenate, nicotina, abuzul de pâine albă și nu în ultimul rând, supraalimentația”, recomandă Lygia Alexandrescu.

Citeste si:
Energie pentru întreaga zi! 4 băuturi care pot face minuni pentru...
Energie pentru întreaga zi! 4...

Fiecare dintre aceste substanțe au mecanisme de acțiune diferite: alcoolul distruge efectiv celula nervoasă, nicotina cauzează constricția capilarelor și limitează fluxul sanguin la nivel cerebral, grăsimile hidrogenate cauzează boala coronariană, coloranții artificiali au efecte negative, în special asupra dezvoltării copiilor, zahărul rafinat și carbohidrații simpli dezechilibreasa organismul la nivel metabolic (hipoglicemie, diabet), etc.

Alimente benefice creierului

„Trebuie așadar, reținut faptul că alimentele preferate ale creierului sunt carbohidrații complexi. Aceste substanțe au o moleculă formată dintr-un număr mare de atomi, motiv pentru care digestia lor la nivel intestinal durează mai mult și astfel carbohidrații simpli se eliberează treptat, organismul fiind aprovizionat constant cu glucide simple. Astfel, pancreasul nu va fi forțat să secrete cantități mari de insulină iar hipoglicemia va fi prevenită”, spune Alexandrescu.

O dietă bogată în fructe, legume, cereale, lactate și pește poate fi unul din ingredientele principale ale secretului unei memorii bune, al unui fond psihic echilibrat și al unei mari capacități de concentrare, precizează antena3.ro.

Citeste si:
3 alimente care îți vor face unghiile mai rezistente
Unghii lungi și rezistente: 3...


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.